Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

SuikerBrood

Well-known member
Hoezo wordt het eens tijd? Er komen al decennialang mensen in opstand tegen onrecht.

Tja, je kunt linksom protesteren tot je eens ons weegt, maar zolang er rechtsom wordt geplunderd, (verbaal) geweld wordt gebezigd en dikke middelvingers richting o.a. zorgmedewerkers worden opgestoken wordt het probleem alleen maar groter.

Het wordt weer tijd dat mensen voor hun rechten opkomen. Voor mijn gevoel laten mensen al sinds de jaren 90 volledig over hun heenlopen door het neoliberalisme. De markt en de multinationals bepalen hoe de wereld er bij staat. Daarnaast vind ik de rassenongelijkheid echt schrijnend, zeker in de VS, dus systematische veranderingen in het systeem om dat land een betere plek voor iedereen te maken steun ik van harte.

Dat er bij volkswoede ook geplunderd wordt keur ik natuurlijk niet goed, maar begrijp ik wel.
 

SanMark.

Well-known member
Het wordt weer tijd dat mensen voor hun rechten opkomen. Voor mijn gevoel laten mensen al sinds de jaren 90 volledig over hun heenlopen door het neoliberalisme. De markt en de multinationals bepalen hoe de wereld er bij staat. Daarnaast vind ik de rassenongelijkheid echt schrijnend, zeker in de VS, dus systematische veranderingen in het systeem om dat land een betere plek voor iedereen te maken steun ik van harte.

Dat er bij volkswoede ook geplunderd wordt keur ik natuurlijk niet goed, maar begrijp ik wel.

En dat er mensen vermoord worden is ook maar bijkomende schade.

De protestgroepen hier hoeven de problemen van Amerika niet naar Nederland te importeren.

We leven in een geweldig land waar zeker voor de nieuwkomers alles kan.

Elk geloof wat je wil aanhangen kun je aanhangen zonder vervolgt te worden, desnoods start je zelf een kerk op. Waarschijnlijk krijg je er nog subsidie voor ook.
Je krijgt een woning nog even wat geld mee om de woning aan te kleden, in welk ander land gebeurd dat ?

Wil je naar school en lukt het allemaal niet krijg je bijscholing, lukt het Nederlands niet dan word er Engels tegen je gesproken.

Een Nederlander past zich altijd aan, wat een prima eigenschap is, mag jij mij vertellen waar de Islam zich heeft aangepast aan de Nederland ?

Ik werk in de logistiek , er komen nog meer vrouwelijke chauffeurs over de vloer dan Nederlandse chauffeurs met een kleurtje worden die dan al gediscrimineerd door de rijschoolhouder , of hebben ze zelf niet zo'n behoefte aan zulke lange dagen en zwaar werk ?

Het is zo makkelijk om overal gelijk racisme in te zien.
 

U.G.

Well-known member
https://twitter.com/infiltradoxxx/st...07711204347906

Hij is maar een beetje witter gemaakt omdat het beter scoort voor CNN.

De Seattle-schutter, toch ? Even de toedracht of motieven van het schietincident daar gelaten, en het feit dat er vele zwarte criminelen compleet zijn doorgeslagen, is de schutter op dit filmpje toch gewoon een blanke gek ?

Je ziet trouwens geen schieten hier, maar hij kijkt wel vol in de lens.
 
Laatst bewerkt:

SuikerBrood

Well-known member
Mooie opkomst bij de demonstraties in Europa. Had ik niet verwacht.

Geeft aan dat, ondanks dat dit in Europa minder speelt vanwege een andere bevolkingssamenstelling en geschiedenis, het ook hier speelt.
 

Maasveld

Well-known member
Zou kunnen. Er zit een verschil in het goedkeuren van geweld en/of vernieling van een individu en het begrijpen van volkswoede en machteloosheid.

Alleen heeft het plunderen niets met die volkswoede te maken. Wanneer men naar buiten rent met hun handen vol met kleren ziet men er niet bepaald woedend meer uit. Als je kwaad bent om iets/op iemand, dan richt je je toch tegen degenen die de woede veroorzaken? Dan richt je je woede toch niet op winkeliers die helemaal niets met het hele gebeuren van doen hebben? Er zijn nota bene zwarte winkeliers bij die nu helemaal niets meer over hebben.

De omvang van de protesten geven wel aan hoe makkelijk tegenwoordig het woord racisme in de mond wordt genomen. Nu ben ik natuurlijk niet 100% geïnformeerd, maar is er ook maar 1 aanwijzing om te denken dat betreffende agenten (waaronder 1tje van Aziatische afkomst en 1 Afrikaanse Amerikaan) op basis van racistische motieven handelden?
 

SuikerBrood

Well-known member
Alleen heeft het plunderen niets met die volkswoede te maken. Wanneer men naar buiten rent met hun handen vol met kleren ziet men er niet bepaald woedend meer uit. Als je kwaad bent om iets/op iemand, dan richt je je toch tegen degenen die de woede veroorzaken? Dan richt je je woede toch niet op winkeliers die helemaal niets met het hele gebeuren van doen hebben? Er zijn nota bene zwarte winkeliers bij die nu helemaal niets meer over hebben.

De omvang van de protesten geven wel aan hoe makkelijk tegenwoordig het woord racisme in de mond wordt genomen. Nu ben ik natuurlijk niet 100% geïnformeerd, maar is er ook maar 1 aanwijzing om te denken dat betreffende agenten (waaronder 1tje van Aziatische afkomst en 1 Afrikaanse Amerikaan) op basis van racistische motieven handelden?

Ik ben niet voor het plunderen van winkels. De gedachte alleen is al zot.

Waar ik mij aan stoor is dat het plunderen van winkels nu gelijkgetrokken wordt met de BLM-beweging. Er is oprechte volkswoede. En er zullen slachtoffers vallen, er zullen zaken vernield worden. Maar het plunderen van winkels kan ik niet goedpraten en dat wil ik ook niet.

Maar, hoeveel procent van die demonstranten is gaan plunderen? Is de rest daar verantwoordelijk voor? Al die duizenden mensen op De Dam, bij de Erasmusbrug in de Bijlmer. Die verdienen meer dan een discussie over plunderingen.
 
Bovenaan