De laatste plaat

Mario

Well-known member
Een beetje morbide onderwerp, maar welke plaat zou jij op je begrafenis gedraaid willen hebben en waarom ?

Ik zal maar gelijk aftrappen:

"Learning to Fly' van Tom Petty and the heartbreakers.

Vooral vanwege de tekst en wellicht het melancholieke karakter van het nummer. Uit 1991, maar sindsdien altijd bijgebleven.

https://www.youtube.com/watch?v=s5BJXwNeKsQ
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
De laatste plaat

Prachtig nummer, heerlijk intro. Nog nooit zo naar geluisterd. Tot nu, haha.
Voor mij overigens sowieso Release van Pearl Jam. Die staat al jaren vast.
http://youtu.be/vS0b2bhtwO8
 
Laatst bewerkt:

Shayman

New member
Ik heb eigenlijk nog niks genoteerd daarvoor maar ik zou het wel grappig vinden om bijvoorbeeld iets vreselijks van Bauer o.i.d. te doen zodat iedereen elkaar stomverbaasd zit aan te kijken. Gewoon even laatste grap, ik hoor het zelf toch niet.
 

Maasveld

Well-known member
Als ik nu zou moeten kiezen zou het Twieje Wurd van Rowwen Heze worden. Maar goed, eigenlijk wil ik daar nog lang niet over nadenken.

 

De Wolf

Well-known member
Ik zat eigenlijk aan Highway to hell te denken, maar dat lijkt mij voor de nabestaanden een beetje te ver gaan.
 

erka

Well-known member
Dat mogen mijn nabestaanden bedenken. Zij mogen er naar luisteren, ik niet. Dus als het een of ander bijbelse deun wordt is het goed, maar als ze voor Frans Bauer kiezen is het ook goed. Het maakt mij echt geen zier uit.

Het enige wat ik zeker weet is dat ik begraven wil worden en niet gecremeerd. Ik ga nog wel over mijn eigen botten.
 

Jozsef

New member
Ieder z'n meug. Op het sterfbed van mijn (veel te vroeg overleden) vader heb ik samen met hem de muziek uitgezocht voor tijdens de dienst.
Nummers gedownload, cd-tje gebrand en eerst met de hele familie thuis gedraaid. Voor mijn vader erg emotioneel ook.
Dat soort momenten koester ik. Ook tijdens de dienst was dit erg indrukwekkend. Nadeel is wel dat ik die nummers nooit meer met droge ogen kan luisteren.
 

Mario

Well-known member
Ik heb de muziek voor mijn moeder uitgezocht, ze had een aantal wensen en ik wist wat ze mooi vond. Helaas was dit pas na haar overlijden ... ik vond het niet makkelijk om te doen, maar iedereen was uiteindelijk wel blij met het eindresultaat. Mede dankzij de muziek is het een mooie dienst geworden.
 
Bovenaan