De Indelingen

de waan

Well-known member
Dit is toch briljant?

SVGG mag inderdaad naar Edesche Boys dat behoorlijk afgelegen ligt in deze klasse en zelf helemaal geen derby heeft. Dat is 55 minuten rijden, net als naar Brummen. Maar ze vergeten bij SVGG wel gemakshalve even dat ze vanuit Megchelen sowieso 25 minuten aan het tuffen zijn om uberhaupt op een snelweg te komen.

In de 'gedroomde' klasse zijn de dichtsbijzijnde clubs in de Achterhoek verder Westendorp (22 minuten) en Bredevoor (30 minuten). Per saldo denk ik zelfs dat SVGG in deze klasse met clubs uit de Liemers minder kilometers maakt en korter in de bus zit dan in een Achterhoekse klasse.

En dan gaan ze klagen dat ze naar Enschede moeten en dat ze niet bij hun twee buurtclubjes zijn ingedeeld.

Had Raymond Willemsen natuurlijk ook kunnen aangeven, maar het is natuurlijk lekkerder om zo'n clubman leeg te laten lopen en alles kritiekloos op te schrijven.
 

Fregge

Well-known member
Nee , als je dat gedonder met die onnodige gemixte tweede divisie niet had, had je ook niet gezeten met dat eindeloze uitlenen van zondagclubs in zaterdagcompetities.
Maar dat is een gegeven , waarvan trouwens clubs als VVSB en Goes maar al te graag profiteren.
En daarvan had ook HSC '21 kunnen profiteren. En dan hadden ze ook nog op zaterdagavond kunnen voetballen.
Op zich was een Tweede Divisie gemixt niet onnodig als je de rest van de piramide ook zoveel mogelijk ging mixen.
 

SanMark.

Well-known member
Kunnen ze de 'derby' tegen Delfstrahuizen spelen, hahaha. VHK was altijd een leuk team, geen schopploeg bijv.
Nou dan heb je toevallig de juiste wedstrijden gezien. Eind jaren 90 tot eind 2010 speelden ze 3de tot 1ste klasse en in die tijd zaten ze op gemiddeld 1 rode kaart per wedstrijd. Een paar spelers waren van een zeer goed niveau en de rest compenseerden dat met zeer veel werklust. Al was hun topspits (Menger) ook degene met de meeste rode kaarten, al moest hij daarmee waarschijnlijk wedijveren met zijn minder getalenteerde broer.
 

Robin

New member
En dan gaan ze klagen dat ze naar Enschede moeten en dat ze niet bij hun twee buurtclubjes zijn ingedeeld.

Had Raymond Willemsen natuurlijk ook kunnen aangeven, maar het is natuurlijk lekkerder om zo'n clubman leeg te laten lopen en alles kritiekloos op te schrijven.

Willemsen grijpt in de krant en op Twitter iedere mogelijkheid aan om negatief te zijn over de KNVB. Is het niet over indelingen, dan wel over scheidsrechters of bestuurders. Dus die laat zo'n clubman met alle plezier leeglopen ja.
Bij het Facebookbericht wordt er ook volop geklaagd, ook vanuit 5B.
Men weet het beter en het is makkelijk roepen dat Den Dam, SVGG en NVC naar 5B moeten, maar wie er dan in hun plaats in 5C moeten wordt natuurlijk gemakshalve even aan voorbijgegaan.
 

Deathprod

Active member
Ik vernam dat er plannen zijn om in de toekomst alle competities uit te breiden naar 16 clubs. Eerste seizoenshelft zou dan een halve competitie worden, daarna gesplitst in 2x8. Bovenste 8 voor kampioenschap, onderste 8 tegen degradatie.
 

Fregge

Well-known member
Ik vernam dat er plannen zijn om in de toekomst alle competities uit te breiden naar 16 clubs. Eerste seizoenshelft zou dan een halve competitie worden, daarna gesplitst in 2x8. Bovenste 8 voor kampioenschap, onderste 8 tegen degradatie.
Van 2e divisie tot en met 5e klasse?
 

de waan

Well-known member
Ik vernam dat er plannen zijn om in de toekomst alle competities uit te breiden naar 16 clubs. Eerste seizoenshelft zou dan een halve competitie worden, daarna gesplitst in 2x8. Bovenste 8 voor kampioenschap, onderste 8 tegen degradatie.

Ben je niet in de war met die speciale afdeling voor Zeeuws Vlaamse clubs?
 

Deathprod

Active member
Ik vernam van iemand van de KNVB dat het om heel Nederland zou gaan. Ik zie inderdaad dat ze dit nu al gaan uitproberen in Zeeuws Vlaanderen. Maar in dat plan liepen ze al vooruit op het weekend voetbal en dan dus met 16 clubs per competitie om zo bij samenvoeging het aantal klassen te reduceren. Dus of die combinaitie op korte termijn haalbaar is kun je je afvragen. Wellicht kan de enquete daar wat meer vaart achter zetten als blijkt dat er erg veel clubs voor open staan.
 
Bovenaan