De Groesbeekse Derby

Sjorro

Member
Na enkele jaren van afwezigheid, is ie weer terug, de Groesbeekse Derby!!
In die tijd is er hoop gezegd en geschreven, maar nu kan er in het veld weer gestreden worden!
 

Sjorro

Member
Ik lees net dat beide keepers van Achilles (Plattel & Centen) afgelopen weekend rood hebben gehad. Dat kan nog lastig worden.
 
GS: Dank voor de support.
Ik hoop en denk dat de ronduit teleurstellende resultaten van de afgelopen wedstrijden tegen RKC (7-0) en Jong Sparta (5-1) de juiste medicijn zijn om Achilles van de mat te tikken. Voorspelling: 1-4.
Overigens kan iedereen getuige zijn van deze clash want FOX zendt de wedstrijd live uit.
 

Unregistere

Well-known member
Ik lees net dat beide keepers van Achilles (Plattel & Centen) afgelopen weekend rood hebben gehad. Dat kan nog lastig worden.

Hebben ze nog een derde doelman of moet er dan een jeugdkeeper tussen de palen? Denk dat Centen dan bij Jong Achilles keepte en daar rood kreeg?
 

Sjorro

Member
Hebben ze nog een derde doelman of moet er dan een jeugdkeeper tussen de palen? Denk dat Centen dan bij Jong Achilles keepte en daar rood kreeg?
Centen bij Jong Achilles en Plattel in de 2e Divisie.

Verder het volgende nieuws (toeval of niet juist deze week):

Achilles ’29 verwacht deze week Braziliaanse miljoenenlening

Achilles ’29 wacht opnieuw een ‘week van de waarheid’. De Groesbeekse club verwacht dat deze week het geld uit de afgesloten Braziliaanse miljoenenlening op haar rekening wordt gestort, meldt De Gelderlander.
 

De Groene Scout

Well-known member
Eerst een stukje wandelen Sjorro:


Het was de laatste keer dat de klassieke Groesbeekse derby werd gespeeld. Toen nog in de zondagtopklasse. Bernard Hofstede maakte die woensdagavond het laatste (en tevens winnende) doelpunt in de El Cl?sico van Groesbeek.

4,5 jaar later, op zaterdag 4 november 2017, staan de aartsrivalen weer tegenover elkaar na de degradatie van Achilles ’29 uit de Jupiler League. En opnieuw is sportpark De Heikant het decor van het duel. De derby begint om 15:30 uur en is voor de thuisblijvers live te zien op FOX Sports.

Wandeling
Fans van De Treffers gaan zaterdag te voet naar het sportpark van Achilles ’29. Vanwege de verwachte drukte is het mogelijk om zaterdag vanaf 13.30 uur in de kantine op Sportpark Zuid alvast kaarten te kopen. De toegangsprijs bedraagt € 10,- p.p. en € 5,- voor 65-plussers en jeugd. De supporters vertrekken om 14:30 uur.

Punten hard nodig
Beide teams staan in het “rechterrijtje” en kunnen de punten dus extra goed gebruiken. De Treffers doet het iets beter dan Achilles ’29 en staat 11e. De Heikantbewoners moeten vooralsnog genoegen nemen met een 15e plek. De witzwarten wisten vorige week na vijf nederlagen op rij echter te winnen van FC Lisse. De Treffers daarentegen kreeg tweemaal in ??n week tijd klop: in de beker van RKC (7-0) en in de competitie van Jong Sparta (5-1).

Zaterdag zal blijken wie zich weer even de beste van Groesbeek mag noemen
 
Eerst nog werken en waarschijnlijk niet op tijd om te kunnen wandelen. Het is wel een mooi initiatief en mag een traditie worden.

En de eerste reactie op het lokale forum is binnen, geen traditie dus ......

Hoi,

Jammer dit zal de laatste derby worden. De el clasico van Groesbeek zal verdwijnen. De reden is bekend. Zaterdag dus hopelijk genieten van een mooie pot voetbal.
 

Sjorro

Member
De wildste verhalen gaan rond in Groesbeek over de financi?le situatie van Achilles. Maar zolang er gevoetbald wordt gaat het hele circus nog door...........
 

Unregistere

Well-known member
We zullen het morgen wel lezen op Voetbal op Zaterdag. Als de dienstdoende verslaggever de cultuurshock tenminste heeft overleefd!
 

bqandy

Well-known member
Was het nog een beetje druk, zodat er misschien nog wat salaris betaald kan worden?
 

Sjorro

Member
Helaas niet gewonnen. Het was een moeilijke wedstrijd voor De Treffers, waarin ze voetballend niet goed waren en dit moesten compenseren met veel inzet en strijd. (sommigen speelden op het randje, had ik het gevoel) Dit leverde al vroeg een paar gele kaarten op.
Nadat Achilles met 10 man kwam te staan, lukte het helemaal niet meer om te voetballen. Volgens mij nog een discutabel buitenspel doelpunt afgekeurd van De Treffers, maar ik heb de beelden nog niet gezien.
Nu onze wonden gaan likken en zorgen dat er snel een ommekeer komt.
 

Sjorro

Member
Qua drukte vond ik het een beetje tegenvallen. Het weer was ook niet best en ik denk dat ook velen thuis hebben gekeken. Verder geeft een "stadion" met nauwelijks reclameborden ook een aparte ambiance.
Voor de wedstrijd was er nog een ludieke actie in de lucht: een reclame vliegtuigje met de tekst "LET OP! Geld lenen kost Geld!"
 
Bovenaan