De Graafschap - SC Cambuur

Abubakari

Well-known member
Als je punten wil pakken begint het met een goeie organisatie achterin (en die is bij Cambuur sowieso al ver te zoeken dit seizoen), lekker frivool op de aanval spelen is niet realistisch met dit Cambuur, dus zo raar vind ik de keuzes van Keizer niet. Met een normale keeper ipv met die Zeinstra pak je hier gewoon 3 punten. Mijn god, wat een verschrikkelijke joker, staat die gast stiekem bij de Graafschap onder contract ofzo? Hopelijk keept ie volgende week net zo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zou ook wel vreemd zijn als die Zeinstra wel een goede keeper zou zijn en Nienhuis vrijwel het hele seizoen mag keepen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dokkumer Zeinstra verkloot het wel lekker voor Dokkumer Abu en consorten. Haha.
 

Bernardo

Well-known member
Als je punten wil pakken begint het met een goeie organisatie achterin (en die is bij Cambuur sowieso al ver te zoeken dit seizoen), lekker frivool op de aanval spelen is niet realistisch met dit Cambuur, dus zo raar vind ik de keuzes van Keizer niet. Met een normale keeper ipv met die Zeinstra pak je hier gewoon 3 punten. Mijn god, wat een verschrikkelijke joker, staat die gast stiekem bij de Graafschap onder contract ofzo? Hopelijk keept ie volgende week net zo.

Verdedigend spelen is ook niet realistisch met dit Cambuur, omdat wij altijd wel 2/3 goals zomaar weggeven. Tegen Roda werd er gespeeld met 5 verdedigers, in een thuiswedstrijd! Waar ben je dan als trainer mee bezig, dat zijn wedstrijden die je moet winnen. Kom je vervolgens 0-1 achter, dan gaat meteen ineens 2 buitenspelers inbrengen en 4-3-3 spelen. Begin gewoon zo vanaf het begin, geef de spelers vertrouwen.

En dan wil ik het niet eens hebben over de selectie samenstelling tegen de Graafschap. Je gaat daar 4-3-3 spelen, pluspunt! Maar vervolgens kijk je naar de reservebank, en zie je dat er geen 1 buitenspeler op de bank zit, Houtkoop en Rosheuvel beide niet bij de selectie. Je weet dat Narsingh altijd geblesseerd uitvalt, gebeurd nu ook. Dus moet v. Veen op de rechter buitenkant spelen. Belachelijk, waar ben je dan als trainer mee bezig? En dan hebben we ook nog het wisselen van Byrne in de 80ste minuut bij de 2-2 stand, je ENIGE goede voetballer haal je er uit, de enige die creatief is en beslissend kan zijn. Pleur je ook nog Hiariej erin, een verdedigende middenvelder. Wat gebeurd er dan, ga je als team nog meer achteruit lopen en laat je de Graafschap nog meer komen. Het is een wonder dat we deze wedstrijd in de laatste 10 minuten alsnog niet hebben weggeven.

Nee, Keizer is het niet. Onnavolgbare beslissingen. Mag hopen dat hij de komende weken logische dingen gaat doen. Gewoon 4-3-3, met buitenspelers! v. Veen in de spits en Barto naar de bank. Dan zie ik het ons redden, maar gaan we nou te beginnen aankomend weekend weer terug naar dat 5-3-2 systeem, ben ik helemaal met dhr. Keizer.
 

Abubakari

Well-known member
Verdedigend spelen is ook niet realistisch met dit Cambuur, omdat wij altijd wel 2/3 goals zomaar weggeven. Tegen Roda werd er gespeeld met 5 verdedigers, in een thuiswedstrijd! Waar ben je dan als trainer mee bezig, dat zijn wedstrijden die je moet winnen. Kom je vervolgens 0-1 achter, dan gaat meteen ineens 2 buitenspelers inbrengen en 4-3-3 spelen. Begin gewoon zo vanaf het begin, geef de spelers vertrouwen.

Dat vertrouwen kregen die spelers onder Henk de Jong, leverde vrijwel niks op, veel tegentreffers en weinig doelpunten.

En dan wil ik het niet eens hebben over de selectie samenstelling tegen de Graafschap. Je gaat daar 4-3-3 spelen, pluspunt! Maar vervolgens kijk je naar de reservebank, en zie je dat er geen 1 buitenspeler op de bank zit, Houtkoop en Rosheuvel beide niet bij de selectie. Je weet dat Narsingh altijd geblesseerd uitvalt, gebeurd nu ook. Dus moet v. Veen op de rechter buitenkant spelen. Belachelijk, waar ben je dan als trainer mee bezig? En dan hebben we ook nog het wisselen van Byrne in de 80ste minuut bij de 2-2 stand, je ENIGE goede voetballer haal je er uit, de enige die creatief is en beslissend kan zijn. Pleur je ook nog Hiariej erin, een verdedigende middenvelder. Wat gebeurd er dan, ga je als team nog meer achteruit lopen en laat je de Graafschap nog meer komen. Het is een wonder dat we deze wedstrijd in de laatste 10 minuten alsnog niet hebben weggeven.
Dat hij spelers die dit seizoen vrijwel niks laten zien buiten de selectie laat, tsja zo raar vind ik dat niet. Keizer moet keuzes maken en als je vooral uit net niet (of helemaal niet) spelers als Rosheuvel en Houtkoop moet kiezen, of tussen Barto (te licht voor de eredivisie) en van Veen (die nog helemaal niks heeft laten zien bij Cambuur), de met afstand meest dramatische verdediging van de eredivisie hebt die als ze eens een keer een redelijke dag hebben wel weer onderuit gaan door een opzichtig blunderende keeper en na het vertrek van Ogbeche qua scorend vermogen (tot de Graafschap 3 goals in 8 wedstrijden) dan moet je als trainer iets anders bedenken. Als Zeinstra niet zo blundert win je trouwens (waarschijnlijk) gewoon bij de Graafschap.
Niet dat ik Keizer nou geweldig vind, maar om hem nu alweer af te serveren lijkt me ook wat overdreven.

Nee, Keizer is het niet. Onnavolgbare beslissingen. Mag hopen dat hij de komende weken logische dingen gaat doen. Gewoon 4-3-3, met buitenspelers! v. Veen in de spits en Barto naar de bank. Dan zie ik het ons redden, maar gaan we nou te beginnen aankomend weekend weer terug naar dat 5-3-2 systeem, ben ik helemaal klaar met dhr. Keizer.

Tegen Ajax zaterdag dus gewoon op de aanval in plaats van met een 532 de ruimtes klein houden en hopen dat ze bij Ajax wat te gemakzuchtig zijn en zo een nooit verwachte 0-0 tegen een telkens meer tegen zichzelf spelend en gehaast Ajax uit het vuur slepen? Tegen Ajax lekker gaan voetballen en veel ruimte weg geven, dat is 100% zeker verliezen. zou ik voor dat kleine kansje gaan door te voetballen op een manier waar Ajax het nog wel eens lastig mee heeft.
Die gaan zaterdag echt naar Leeuwarden met het idee dat ze toch wel winnen, en dat is het gevaarlijkste wat je kunt doen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Abu heeft gelijk. Henk de Jong had het charisma en daardoor alle fans achter zich, maar zorgde ondertussen wel elke week voor open huis. Cambuur moet overleven en dat ga je niet doen door na?ef te gaan aanvallen. Daarvoor loopt er voorin inderdaad veel te weinig kwaliteit. Je begint altijd vanuit de verdediging. Die moet eerst staan.
 

Bernardo

Well-known member
Dat hij spelers die dit seizoen vrijwel niks laten zien buiten de selectie laat, tsja zo raar vind ik dat niet. Keizer moet keuzes maken en als je vooral uit net niet (of helemaal niet) spelers als Rosheuvel en Houtkoop moet kiezen, of tussen Barto (te licht voor de eredivisie) en van Veen (die nog helemaal niks heeft laten zien bij Cambuur), de met afstand meest dramatische verdediging van de eredivisie hebt die als ze eens een keer een redelijke dag hebben wel weer onderuit gaan door een opzichtig blunderende keeper en na het vertrek van Ogbeche qua scorend vermogen (tot de Graafschap 3 goals in 8 wedstrijden) dan moet je als trainer iets anders bedenken. Als Zeinstra niet zo blundert win je trouwens (waarschijnlijk) gewoon bij de Graafschap.

Keizer moet keuzes maken. Dat klopt. Maar begin dan in ieder geval met spelers op de juiste posities te zetten! Wil je met buitenspelers spelen, zet dan ook buitenspelers op de buitenkant en geen centrum spits. Heeft dat gebrek aan doelpunten, ook deels niet te maken met de laffe speelstijl? Tegen Roda oa met Barto en Vloet voorop, beide veel te traag, te statisch, dan creeer je ook helemaal niks. Toen Houtkoop en Narsingh erin kwamen, kwam er meteen meer dreiging en alles leek vertrouwder bij de spelers. Gaven de spelers ook zelf aan. Daarnaast, in alles kan je zien dat v. Veen een paar klasse beter is als Barto. Onbegrijpelijk dat hij nog steeds de voorkeur krijgt. Had de hoop als Henk weg was, dat we dan ook af waren van Barto als basisspeler. Maar helaas.





Tegen Ajax zaterdag dus gewoon op de aanval in plaats van met een 532 de ruimtes klein houden en hopen dat ze bij Ajax wat te gemakzuchtig zijn en zo een nooit verwachte 0-0 tegen een telkens meer tegen zichzelf spelend en gehaast Ajax uit het vuur slepen? Tegen Ajax lekker gaan voetballen en veel ruimte weg geven, dat is 100% zeker verliezen. zou ik voor dat kleine kansje gaan door te voetballen op een manier waar Ajax het nog wel eens lastig mee heeft.
Die gaan zaterdag echt naar Leeuwarden met het idee dat ze toch wel winnen, en dat is het gevaarlijkste wat je kunt doen.

Ja, en al spelen wij 5-3-2, die tegen goal krijgen wij toch elke wedstrijd weer. Zie je tegen Roda, tegen Heracles. Ook met 4-3-3 kan je wel verdedigender/behoudener spelen, maar dan heb je tenminste nog snelheid op de buitenkanten en kan je tenminste nog wat doen in omschakeling. En geloof me, Ajax wint echt wel hoor. Dus kan je tevreden zijn.
 

SuikerBrood

Well-known member
Tegen Ajax zo lang mogelijk proberen de nul te houden. Voetballend ga je dat toch niet winnen, dus lekker laf spelen.
 

Bernardo

Well-known member
Abu heeft gelijk. Henk de Jong had het charisma en daardoor alle fans achter zich, maar zorgde ondertussen wel elke week voor open huis. Cambuur moet overleven en dat ga je niet doen door na?ef te gaan aanvallen. Daarvoor loopt er voorin inderdaad veel te weinig kwaliteit. Je begint altijd vanuit de verdediging. Die moet eerst staan.

Tussen na?ef aanvallen en verdedigend voetballen waarbij je geen kans cre?ert zit natuurlijk wel een heel groot verschil. Er is ook nog een tussenweg mogelijk he. Daarnaast kan je wel beginnen over de verdediging die moet eerst staan. Nou dat gebeurd dit seizoen echt niet meer met deze selectie. Of je nou met 4 of 5 verdedigers speelt, beide keren worden er opzichte fouten gemaakt waardoor we de goals toch wel weer tegen krijgen.
 

SuikerBrood

Well-known member
Tussen na?ef aanvallen en verdedigend voetballen waarbij je geen kans cre?ert zit natuurlijk wel een heel groot verschil. Er is ook nog een tussenweg mogelijk he. Daarnaast kan je wel beginnen over de verdediging die moet eerst staan. Nou dat gebeurd dit seizoen echt niet meer met deze selectie. Of je nou met 4 of 5 verdedigers speelt, beide keren worden er opzichte fouten gemaakt waardoor we de goals toch wel weer tegen krijgen.

Precies. En als je een zwakke defensie hebt vind ik een extra verdediger niet altijd een verstandige keuze. Dit zag je ook bij het NL elftal. Het kan ook voor verwarring en een nog grotere matigheid zorgen.

Gewoon lekker compact 4-3-3 spelen met snelheid voorin.
 

Bernardo

Well-known member
Helemaal met je eens. Gewoon tijd dat Keizer logische keuze's gaat maken. vd Streek is al maanden compleet uit vorm en lijkt de ziekte van Barto hebben overgenomen. Dat alle ballen van zijn voeten springen. Ik zou gewoon de komende weken vasthouden aan 1 opstelling en zorgen dat we boven de Graafschap eindigen. Want mochten we de play offs wel halen, dan moet je ineens weer het spel gaan maken en wel aanvallen.

Nienhuis, Mac-intosch, Lachman, vd Laan, Vytas, Bakker, Monteiro, Byrne, Narsingh, v. Veen, Hoefdraad/Houtkoop.

Byrne kort achter v. Veen, want dat zijn toch de 2 spelers die het verschil moeten kunnen maken voor ons, helemaal tegen ploegen als Willem II en Excelsior. Monteiro ipv vd Streek. Onbegrijpelijk dat Monteiro word genegeerd onder Keizer, was onder HdJ, 1 van de beste spelers. De weinige pluspunten dit seizoen.
 

Abubakari

Well-known member
Heeft dat gebrek aan doelpunten, ook deels niet te maken met de laffe speelstijl? Daarnaast, in alles kan je zien dat v. Veen een paar klasse beter is als Barto. Onbegrijpelijk dat hij nog steeds de voorkeur krijgt. Had de hoop als Henk weg was, dat we dan ook af waren van Barto als basisspeler. Maar helaas.

Ja, en al spelen wij 5-3-2, die tegen goal krijgen wij toch elke wedstrijd weer. Zie je tegen Roda, tegen Heracles. Ook met 4-3-3 kan je wel verdedigender/behoudener spelen, maar dan heb je tenminste nog snelheid op de buitenkanten en kan je tenminste nog wat doen in omschakeling. En geloof me, Ajax wint echt wel hoor. Dus kan je tevreden zijn.

Onder de Jong werd er toch ook al vrij weinig gescoord? Gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Ik zou ook voor van Veen kiezen hoor, daar niet van, ik vind het alleen wat vroeg om Keizer al geheel af te beranden.

Ik denk ook wel dat Ajax wint (en het klopt dat ik dan tevreden ben, het is bij mij eerst Ajax, dan een tijdje niks en dan Cambuur en VV Dokkum, mut kinne nou?), maar ik zou wel kiezen voor een tactiek waarmee je het ze het lastigst maakt.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, vaste opstelling, 433 in de andere wedstrijden. Maar tegen Ajax kan ik me nog wel voorstellen dat ie het anders doet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan