De Eredivisie 19-20; Hoe staan we ervoor?

PES5

Administrator
Forumleiding
Nog twee?neenhalve week en dan begint de eredivisie. Hoe staan de clubs ervoor? Met welke opstelling gaan ze spelen? Wie mogen er nog weg? Wie komen er misschien nog bij? Welke spelers vallen op in de voorbereiding en wie zijn er lang geblesseerd? Komen er nog jeugdige talenten door en op wie moeten we absoluut gaan letten? Plaats alles hier in dit topic, zodat we een mooi overzicht krijgen van de sterktes en zwaktes van de teams. Let wel, noem alleen serieuze geruchten voor wat betreft transfers, zodat we het hier overzichtelijk en realistisch houden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zal zelf aftrappen met sc Heerenveen.
Na het teleurstellend verlopen vorige seizoen, zijn de koppies weer fris in Friesland. Hoewel de seizoenkaartenverkoop wat achterloopt vergeleken met vorig jaar, schijnt er een fris team op de mat te staan. Dat er nog iets bij moet komen is helder. Hamstra is daar druk mee bezig. Er zijn talloze spelers vertrokken, dus er komt ruimte voor eigen talenten, aankopen en jongens die voorheen net tegen de basis aanhikten.

Op dit moment lijken we te gaan kiezen voor de volgende namen:

Hahn

Floranus
H?egh
Dresevic
Woudenberg

Bruijn
Rienstra
Faik

Van Bergen
Odgaard
Ejuke

Hierachter heb je nog spelers als Bednarek, Akujobi, Skovgaard, Hajal, Frederiksen, Kongolo, Mihajlovic en Hornkamp.

Hamstra is nog dringend op zoek naar een rechtsback, centrale verdediger, opvolger van Schaars en backup voor Odgaard.

Op basis van de voorbereiding moeten we zeker op Odgaard gaan letten. Ook van Ejuke wordt veel verwacht. De zwakke plek lijkt nog steeds de defensie. Daar zal Hamstra nog flink aan de bak moeten. Voetballend ziet het er heel aardig uit en Jansen lijkt aanvallender en dwingender te gaan spelen dan JOR vorig jaar.
Met nog een paar versterkingen moet het mogelijk zijn om te knokken voor de PO Europees.

Prognose: P8
Smaakmakers: Ejuke, Odgaard, Van Bergen
Welk talent uit eigen jeugd pakt de kans: Frederiksen, Akujobi.
 

Forza AZ

Well-known member
Weinig veranderingen bij AZ. Uit de basis van vorig seizoen zijn alleen Maher en Seuntjens weg. Al was Seuntjens toch geen 1e keus geweest voor komend seizoen.

Ook slechts ??n nieuwe speler. De jonge Japanner Sugawara is gehuurd.

De waarschijnlijke basis zal zijn:

Bizot
Svensson, Vlaar (of Hatzidiakos), Wuytens, Ouwejan *
Midtsj?, Til, Koopmeiners
Stengs, Boadu (of Druijf), Gu?mundsson (of Idrissi)


*: Ouwejan is nu geblesseerd, en dan neemt Wijndal z'n plek in
 

Maasveld

Well-known member
Bij VVV is het wederom weer afwachten. Net als vorig jaar veel nieuwe spelers, maar nu ook een nieuwe trainer. Robert Maaskant staat er niet heel geweldig op in Nederland, maar brengt natuurlijk wel een brok aan ervaring mee en heeft ook fantastische prestaties neergezet met kleine clubs. De nieuwe spelers zijn veelal afkomstig van de Duitse markt. Pluspunt ten opzichte van afgelopen seizoenen is dat er deze keer slechts 1 speler is gehuurd, tegenover de 6 van afgelopen 2 seizoenen. Die ene speler wordt dan ook direct voor 2 seizoenen gehuurd. Qua continu?teit dus een flinke vooruitgang. Valckx was er snel bij qua transfers, waardoor de selectie nagenoeg rond is. Hij is nog op zoek naar een aanvaller en, als Susic ook nog vertrekt, een middenvelder. Vooralsnog ziet het er als volgt uit:

Kirschbaum

Pachonik
R?seler
Sch?fer
Scheimann

Linthorst
Post
Neudecker

Sinclair
Soriano
Van Ooijen

Er bestaat ook een kans dat er 4-4-2 gespeeld gaat worden. Dan zal van Ooijen op 10 komen te staan. Verder is het nog afwachten wat Haji Wright kan, dat is mij nog onduidelijk. Maaskant heeft aangegeven de speelstijl niet drastisch te zullen wijzigen. Ik hoop echter wel dat er iets meer voetbal in de ploeg komt.

Ik denk dat Valckx weer prima werk heeft afgeleverd. Directe handhaving blijft het doel en ik heb goede hoop dat dat weer gaat lukken.
 

Hankie

Well-known member
Bij Feyenoord zijn ook de nodige wijziging, vooral een stuk kwaliteitsverlies met het stoppen van van Persie, de verkoop van Vilhena en het magere kwaliteitsverlies van Clasie en Martina. Daartegen over staat de komst van Narsingh, Kelly en waarschijnlijk Fer. De kans dat nog een aantal spelers vertrekken (Tapia, Botteghin, Berghuis, Nieuwkoop) en de komst van een nieuwe spits en verdediger.

Stam zal waarschijnlijk met de volgende 11 starten:

Vermeer

St Juste
Botteghin
Van Beek
Haps/Malacia

Kelly
Toornstra
Berghuis

Narsingh
Jorgensen/ Vente/Nieuwe spits
Kokcu

Daarnaast zal er hopelijk nog wat talent doorbreken zoals Azarkan, El Bouchataoui, Burger en Geertruida.
 

delmaestro

Well-known member
Bij Vitesse zijn de volgende mutaties geweest:

Vertrokken (basisspelers vetgedrukt):

Eduardo (keeper)
Jake Clarke-Salter (verdediger)
Alexander B?ttner (verdediger)
Maikel van der Werff (verdediger)
Arnold Kruiswijk (verdediger)
Khalid Karami (verdediger)
Martin Odegaard (middenvelder)
Mohammed Dauda (aanvaller)
Richonell Margaret (aanvaller)

Nieuw:

Kostas Lamprou (keeper)
Thomas Hajek (verdediger)
Armando Obispo (verdediger)
Julian Lelieveld (verdediger)
Thomas Bruns (middenvelder)
Richedly Bazoer (middenvelder)
Jay-Roy Grot (aanvaller)
Oussama Tannane (aanvaller)

Daarnaast maken Bilal Ould-Chikh (aanvaller) en Miquel Nelom (verdediger) kans op een contract als ze tijdens hun stage weten te overtuigen.

De meetse veranderingen zullen in de zwakste linie, de verdediging, plaatsvinden. Daarnaast moet het gemis van Odegaard worden opgevangen. Laatste prioriteit is zorgen dat er verder niet basisspelers op het middenveld worden kwijtgeraakt. Daarvan zijn met name Thulani Serero, Vyacheslav Karavaev en Bryan Linssen de namen om in de gaten te houden, want daar is interesse voor. Minder essentieel, maar ook belangrijk genoeg om te behouden zijn Matus Bero, Navarone Foor en Thomas Buitink. Voor laatstgenoemde is interesse, maar Buitink is tweede spits achter Matavz en hopelijk gaat hij in Arnhem voor zijn kans.

De mogelijke basis (waar nog volop kans op mutaties bestaat:

Pasveer/Lamprou

Karavaev - Hajek - Obispo - Nelom

Serero - Bazoer - Bero

Grot - Matavz - Linssen
 

Janssen

Well-known member
Hoe ziet de verwachte basisopstelling eruit?

Ik weet niet of het 442 of 433 wordt. Ik denk dat de eerste 10 redelijk vast staan, dan komt er in de basis dus nog een middenvelder of een buitenspeler bij.

Koselev;
Passlack, Ninaj, Amiot, Pinto;
Smeets, Diemers, Carbonell., (?);
(?), Karjalainen en Damascan.
 

Batigoal

Well-known member
Ik weet niet of het 442 of 433 wordt. Ik denk dat de eerste 10 redelijk vast staan, dan komt er in de basis dus nog een middenvelder of een buitenspeler bij.

Koselev;
Passlack, Ninaj, Amiot, Pinto;
Smeets, Diemers, Carbonell., (?);
(?), Karjalainen en Damascan.

Hoe doen Passlack en Damascan het in de voorbereiding? En blijft Koselev?
 

Atreides

Well-known member
Ik weet niet of het 442 of 433 wordt. Ik denk dat de eerste 10 redelijk vast staan, dan komt er in de basis dus nog een middenvelder of een buitenspeler bij.

Koselev;
Passlack, Ninaj, Amiot, Pinto;
Smeets, Diemers, Carbonell., (?);
(?), Karjalainen en Damascan.

Merci. Hoe schat je de kansen als Diemers en Koselev blijven? En hoe schat je de kansen als Diemers vertrekt (aangezien AZ ge?nteresseerd zou zijn in Diemers)?
 

Janssen

Well-known member
Merci. Hoe schat je de kansen als Diemers en Koselev blijven? En hoe schat je de kansen als Diemers vertrekt (aangezien AZ ge?nteresseerd zou zijn in Diemers)?

Het wordt sowieso vechten tegen degradatie. Met die twee erbij zal dat makkelijker gaan als zonder maar dat lijkt me duidelijk. Ik heb er vooralsnog geen al te best gevoel over eigenlijk. Helpt ook niet dat je uit bij AZ moet beginnen.
 

Atreides

Well-known member
Emmen heeft 12 nieuwe spelers gehaald en er zijn iets van 21 man vertrokken. Toch is het minder een duiventil dan het lijkt. Van de zes beste spelers in de volgorde Jansen, Cavlan, Bakker, Bijl, de Leeuw en Chacon is alleen Cavlan vertrokken. Voor zowel trainer Dick Lukkien als Jansen, Bakker en Bijl was belangstelling maar Fc Emmen wist toch allen te behouden en het contract te verlengen. Van de basisspelers zijn naast Cavlan alleen Scherpen, Slagveer en mogelijk Kuipers vertrokken. Fc Emmen hoopt Nick Kuipers nog aan te trekken, komt Kuipers niet zal Emmen een andere rechtsbenige CV halen.

Basisspelers: 2018/2019
Janssen, Arias, Slagveer
Chacon, de Leeuw,
Cavlan, Bakker, Kuipers, Bijl
Scherpen

N.b. Moussa heeft te weinig gespeeld om te worden gezien als basisspeler.

De grote gaten zitten met name in de spelers die vlak achter de basis tien stonden. Van deze reservespelers zijn alleen Veendorp en Bos behouden:
Bannink, Veendorp, Niemeijer, Moussa, Klok, Siekman, Braken, Gronsveld, Pedersen, Lukic, Bos, Niehardt.

Emmen heeft dan ook flink doorgeselecteerd met een focus op kwaliteit en vooral extra scorend vermogen, dat was in 2018/2019 echt om te huilen. De verwachte basis zal er ongeveer zo uit zien, al zal het in de praktijk meer een 4-4-2 systeem zijn met twee diepe middenvelders aan de flanken:
Jansen---Kolar--- Laursen / Tarashaj
Ugrinic/ Hiariej ---de Leeuw--- Chacon
Burnet/Beste---Bakker--- aankoop --- Bijl
Hamrol

Verwachte eerste 18: bovenstaande plus, Veendorp, Hiariej, Arias, Bos, Payne/de Vos.

Smaakmaker? Sowieso Jansen. Daarnaast heeft Laursen een prima voorbereiding gedraaid, doet de Leeuw het beter samen met Kolar en kunnen er veel goals verwacht worden van Kolargol. Tarashaj lijkt mij ook een interessante speler. Ugrinic en Beste zijn ook interessante spelers maar moeten duidelijk nog hun plekje vinden.

Coach van het jaar tip: Kolar of de Leeuw, al zijn Tarashaj en Laursen ook interessante keuzes.
Fitheid: Hiariej, Jansen en Tarashaj zijn nog niet wedstrijdfit.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Volgens het DVHN zal Fc Groningen waarschijnlijk met deze formatie de competitie starten:
Padt
Zeefuik- --- te Wierik---Itakura (Memisevic) – Absalem (van Hintum)
Hrustic--- Matusiwa--- Lundqvist--- Gudmundsson
Doan ---Sierhuis

Memisevic en van Hintum zijn nog niet wedstrijd fit.
 

Unregistere

Well-known member
Begreep dat Buijs niet zo tevreden was over zijn defensie tegen Sparta, terwijl Van Hintum op het minitoernooi met de reserves wel goed speelde. Best kans dus dat die start.

Benschop zal toch ook wel gewoon beginnen voorin? Die schiet toch redelijk met scherp, dacht ik.

En Schreck gaat zich vast ook nog wel in het elftal spelen, maar dat duurt wellicht iets langer.
 
Bovenaan