De autonome selecties

Xisco

Member
Op 9 november vindt het vierde "Gala de Estrelles" van het Catalaanse voetbal plaats. De genomineerden zijn:

Beste speler: Gerard Pique, Aleix Vidal, Kiko Casilla
Beste speelster: Alexia Putellas (FCB), Marta Torrejon (FCB), Marta Corredera (Arsenal, eerder FCB)
Beste trainer: Sergio Gonzalez, Josep Guardiola, Paco Herrera (ja Marc...)
Grootste talent: Pau Lopez (Espanyol), Keita Balde (Lazio), Hector Bellerin (Arsenal)
Beste arbiter: Xavi Estrada, Joan Mendez, Josep Subirats
Topscorer: Jonathan Soriano
Jury-prijs: nog onbekend

Zeker in de categorie "beste scheidsrechter" lijkt de winnaar me duidelijk, een assistent en een arbiter uit de Segunda B lijken me geen partij voor Estrada. Bij "beste speler" zal Pique wel winnen, lijkt mij. Ik hoop dat de jury-award naar Xavi gaat, nadat vorig jaar Puyol deze onderscheiding ontving. Daarnaast zijn er nominaties voor het zaalvoetbal, maar dat zegt mij niks.
 

Xisco

Member
Inmiddels 26 december.

Inmiddels is het weer 27 december, in Camp Nou, met eerst de vrouwen en daarna de mannen.

Piqu? werd gisteren verkozen tot beste Catalaanse voetballer van 2014/2015. Eigenlijk had wat mij betreft Busquets het meer verdiend, maar hij was niet genomineerd (misschien omdat hij al eens won?). Al?xia werd uitgeroepen tot beste voetbalster. Ra?l Tamudo won de juryprijs. Estrada werd zoals te verwachten beste scheidsrechter, Beller?n is het Catalaanse toptalent. Sergio werd beter geacht dan Guardiola, het zal mee hebben gespeeld dat Pep al eens won en afwezig was.
 

Xisco

Member
Gerard L?pez en Sergio Gonz?lez - net ontslagen bij Espanyol - hebben de voorselectie bekend gemaakt:

La liga espa?ola:
FC Barcelona: Gerard Piqu?, Sergio Busquets, Jordi Alba, Marc Bartra, Sergi Roberto, Aleix Vidal y Jordi Masip.
RCD Espanyol: V?ctor ?lvarez, V?ctor S?nchez, Gerard Moreno, Abraham Gonz?lez, Pau L?pez y Joan Jord?n.
Real Madrid: Kiko Casilla.
RC Celta: Andreu Font?s, Sergi G?mez y Carles Planas.
RC Deportivo: Albert Lopo y Fernando Navarro.
Getafe CF: ?lvaro V?zquez y V?ctor Rodr?guez.
Granada CF: Javi M?rquez y Francisco Medina ‘Piti’.
Levante UD: Jordi Xumetra.
Real Sociedad: Alberto De la Bella.
Villarreal: V?ctor Ru?z.

Italia:
SSC Napoli: David L?pez
SS Lazio: Keita Balde
ACF Fiorentina: Joan Verd?
UC Sampdoria: Alejandro Rodr?guez
Inter FC: Mart?n Montoya

Portugal:
Sporting de Portugal: Oriol Rosell

Catar:
Al-Sadd FC: Xavi Hern?ndez
Al-Rayyan: Sergio Garcia

Austria:
RB Salzburg: Jonathan Soriano

Grecia:
AEX FC: D?dac Vil?
Panathinaikos FC: Sergio S?nchez

Chipre:
Apoel FC: Jordi Codina

B?lgica
FC Brujas: V?ctor V?zquez

Turqu?a:
Bursaspor Kul?b?: Isaac Cuenca

Uiteindelijk zullen 22 spelers de definitieve selecties vormen, vermoedelijk de dertien van de twee clubs uit Barcelona (mits geen blessuregevallen) plus negen anderen. Hopelijk is in ieder geval ook het tweetal uit Qatar erbij.
 
G

Gast

Guest
Gerard L?pez en Sergio Gonz?lez - net ontslagen bij Espanyol - hebben de voorselectie bekend gemaakt:

Welke spelers ontbreken? De Baskische selectie treedt doorgaans maar op halve kracht aan, al heb ik nog geen selectie voorbij zien komen.
 

Xisco

Member
Welke spelers ontbreken? De Baskische selectie treedt doorgaans maar op halve kracht aan, al heb ik nog geen selectie voorbij zien komen.

In ieder geval de "Britten" Cesc, Bojan, Muniesa, Valdes, Bellerin en Deulofeu. Verder wordt ook Cristian Tello (FC Porto) niet genoemd in de voorselectie.
 
G

Gast

Guest
Zoals ik al zei, op halve kracht helaas...

Toquero (Alav?s)
Aduriz, Balenziaga, B?veda, Eraso (que debuta), Etxeita, Iraizoz, Muniain, Rico, San Jos? y Susaeta (Athletic).
Capa y Riesgo (Eibar)
Torres (Osasuna)
Agirretxe, Ansotegi, Berchiche, Bergara, Illarramendi, I?igo Mart?nez, Xabi Prieto (Real)
Aurtenetxe (Tenerife)
 
G

Gast

Guest
Wie ontbreken er zoal? Ik kom zelf in eerste instantie op in ieder geval de twee van Bayern en Mikel Arteta.

Die drie sowieso, daarnaast zouden uit mijn hoofd o.a. de volgende spelers opgeroepen kunnen worden.
- I?aki Williams (Athletic)
- Ander Iturraspe (Athletic)
- Oscar De Marcos (Athletic)
- Aymeric Laporte (Athletic), al twijfel ik of hij speelgerechtigd zou zijn
- Andoni Iraola (New York City)
- Fernando Llorente (Sevilla)
- Natxo Monreal (Arsenal)
- Sebastien Ruffier (Saint-Etienne)
- Ander Herrera (Manchester United)
- C?sar Azpilikueta (Chelsea)

Verder heb ik geen idee of Amorebieta (Fulham?) en Garrido (Las Palmas) bv. genoeg speeltijd krijgen?

Wel mooi dat Muniain erbij is overigens. Sowieso zou ik graag zien dat er meer spelers van buiten de Baskische clubs bij worden betrokken, maar dat ligt vaak moeilijk en gevoelig. En Alav?s en Osasuna komen er ook wat karig vanaf, die doen het toch behoorlijk goed in de Segunda al weet ik zo niet of ze veel overige gegadigden hebben.
 

Xisco

Member
De Catalaanse selectie, een behoorlijk internationaal gezelschap spelend voor clubs uit vier landen:

Porteros: Pau L?pez (Espanyol) y Jordi Masip (Bar?a)

Defensas: Mart?n Montoya (Inter), Aleix Vidal (Bar?a), Marc Bartra (Bar?a), Gerard Piqu? (Bar?a), Jordi Alba (Bar?a), De la Bella (R. Sociedad), D?dac Vil? (AEK Atenas) y V?ctor ?lvarez (Espanyol).

Centrocampistas: Javi M?rquez (Granada), Busquets (Bar?a), Joan Verd? (Fiorentina), Piti (Granada), Sergi Roberto (Bar?a), David L?pez (N?poles) y Joan Jordan (Espanyol).

Delanteros: Sergio Garc?a (Al Rayyan), ?lvaro V?zquez (Getafe), Keita Bald? (Lazio), V?ctor Rodr?guez (Getafe) y Gerard Moreno (Espanyol)
 
G

Gast

Guest
cartell_femeni_a2.jpg
cartell_masculi_a2.jpg
 

Xisco

Member
Catalunya had wel een aantal grote kansen en een goal van Gerard Moreno werd - naar wat ik las om nogal dubieuze redenen - afgekeurd.

De vrouwenelftallen speelden eerder op de avond met 1-1 gelijk in het Mini Estadi. Omdat er een beker uit te reiken was, volgden strafschoppen en de Basken waren hierin de betere. Twee bekers dus om mee naar Euskadi te nemen.
 

Xisco

Member
Aldus de Basksche televisie via de link twee posts hierboven. :D

De Catalaanse media geven blijkbaar een nogal vertekend beeld, wat ik gisteren ook al merkte. Ik zag gisteren een samenvatting, gemaakt door of de FCF of door FC Barcelona, met beelden van heel veel Catalaanse aanvallen en qua Baskische prestaties alleen de goal. Vervolgens lees ik dat Pau Lopez verkozen is tot man van de wedstrijd vanwege zijn vele goede reddingen, die in de hele samenvatting niet aan bod kwamen...
 

Xisco

Member
Catalunya speelde gisteren in Girona met 3-3 gelijk tegen Tunesi?. Gerard Moreno, Sergio Garc?a en Joan Verd? maakten de Catalaanse doelpunten. Omdat er een beker uitgereikt moest worden, zijn er strafschoppen genomen en die serie won Tunesi? met 4-2. Bar?a was matig vertegenwoordigd met alleen Sergi Roberto en Jordi Masip. Piqu? op familiebezoek is in Colombia en Busquets, Alba en Aleix Vidal hadden ook hun redenen voor afwezigheid, al ken ik die niet. Xavi was er wel en was net als Sergio Garc?a uit Qatar overgekomen.

Tunesi? speelt later deze week tegen de Basken. Vorige week wonnen de Catalaanse vrouwen al met 0-5 in Pontevedra van Galiza met onder meer doelpunten van de blaugranas Alexia en Olga Garc?a (twee).
 

Ska P 187

Well-known member
Met kerst laat je altijd nog even je gezicht zien om de Catalaanse (groot of klein?) te promoten he ouwe afscheidert.
 
Bovenaan