David Neres Superheld

Abubakari

Well-known member
694


Met 30% van de wedstrijden gespeeld, mogen we inmiddels veilig stellen dat Ajax er (wederom) in is geslaagd is een Zuid-Amerikaans groeidiamantje op de kop te tikken. Frisse kop, positieve uitstraling, technisch voetbal en Zuid-Amerikaans samba-baller (niet maar gewoon direct uithalen maar eerst met de bal aan de voet de samba dansen, waar zien we dat nog op de Nederlandse velden?). Een verrijking.

Hoewel Neres nog een contract heeft tot maar liefst medio 2021 (!), wordt er door de opportunisten al volop gespeculeerd over een zeer, zeer, zeer voortijdig vertrek naar de Primera Division. Real Madrid zou zelfs al een bod hebben uitgebracht.

Neres zelf heeft het naar eigen zeggen gelukkig goed naar z'n zin bij Ajax en in Amsterdam. Zoals voor hem ook Wamberto, Sanch?z, etc. zich altijd meteen als een vis in het water voelden in het Nederlandse Westen. Bijzonder eigenlijk... zoals Scandinaviers van oudsher goed gedijen in Heerenveen, zo doen Midden- en Zuid-Amerikanen het, een uitzondering daargelaten, altijd prima in Amsterdam.

Maar goed... 4 doelpunten en 4 assists na 9 speelrondes (en nog net eens elke wedstrijd gespeeld), da's een veelbelovend moyenne. En we kunnen op onze vingers natellen dat de kapitaalkrachtige buitenlandse clubs binnenkort aan de Amsterdamse poort gaan rammelen. Ik hoop dat hij nog minimaal 2 seizoenen in Amsterdam te bewonderen zal zijn, maar mocht het tot een transfer komen... hoe zit het dan precies in elkaar? Met andere woorden: wat zou Ajax realistisch gezien kunnen vragen (en vangen). Miljoentje of 140 moet wel mogelijk zijn.
 

ElSimao

Active member
Ach, hij heeft rendement, maar tot op gisteren vond ik het verder niet veel. Nog steeds ben ik van mening dat ie veel mist, maar hij weet dat van zichzelf en doet geen gekke dingen. Redelijke speler
 

ElSimao

Active member
Wie vindt jij er momenteel bovenuit steken dan?

Vind je het heel erg als ik het allemaal niet zo denderend vind?

Het wordt weer een typisch de Boer jaar. Slechte keuzes, slecht veldspel, slechte Europese campagne, weinig talent, hier en daar een leuke uitslag en uiteindelijk de 2e plaats. Of 1e als PSV weer implodeert. Maar goed, wild word ik er niet van.

Leer mij Ajax kennen.
 

Eresd?g?

Banned
Niet erg hoor. Ben het ook met je eens, deels. Het draait gewoon nog niet zoals het vorig jaar wel draaide. Vorig jaar had je aantal spelers in erg goede doen zoals Dolberg, Sanchez en in mindere mate ook Klaassen, Younes en Traor?.

Nu lijkt het erop dat Neres in goede vorm komt en hopelijk is dat ook zo (zal de komende weken blijken) en wellicht volgen een aantal spelers.

Waar ik benieuwd naar ben is of Keizer het aandurft om vd Beek op de bank te zetten ten faveure van Siem de Jong en misschien Sinkgraven weer linksback zodat je iets meer voetbal op de flanken hebt. Sowieso lijkt het me kwestie van tijd voordat Younes op de bank komt te zitten. Of t nou Kluivert, Johnsen of Cerny wordt maakt me weinig uit, ik ben gewoon klaar met dat zinloze gepruts van Younes....
 

Abubakari

Well-known member
En dan te bedenken dat Dortmund en Leipzig interesse hadden in 'm afgelopen zomer.

Ik las dat ie ook wel wat verbolgen is dat ze hem niet wilden laten gaan. Op een paar goeie EL wedstrijden na vond ik hem vorig seizoen ook al niet best spelen, dus daar had je gewoon toe moeten happen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, ik meen iets van 14 miljoen gehoord te hebben. Verhaal gaat verder dat hij zelf ook niet per s? hoefde. Schijnt dat hij het heel erg naar zijn zin heeft in Amsterdam.
 

ElSimao

Active member
En dan te bedenken dat Dortmund en Leipzig interesse hadden in 'm afgelopen zomer.

Och, al te concreet werden die niet als je vd Sar beluistert. Waren ze dat wel dan had je natuurlijk meteen tot verkoop over moeten gaan. Net zoals bij de dubieuze 50 miljoen van Monaco voor Dolberg.

Terug naar Neres, wat momenteel onze beste aanvaller is qua rendement. Qua skills zie ik er vooralsnog niet heel veel in. Is niet super snel, heeft niet echt een dribbel of hele verfijnde techniek. Ook een hele mooie voorzet / trap heb ik nog niet gezien. Kwaliteit van deze speler is volgens mij vooral dat hij vaak de juiste beslissing neemt en de juiste voortzetting kiest plus dat hij doelgericht is. Zou hem vast op rechts houden met Kluivert op links.
 

Abubakari

Well-known member
Hij heeft juist wel een dribbel en een prima techniek. Al meerdere malen laten zien dat hij heel behendig is in de kleine ruimte.
De assist op de 1-2 en voor rust dat moment dat hij bij de achterlijn zijn tegenstander en voorzet zijn twee voorbeelden.
 

gevegt

Well-known member
Hij heeft juist wel een dribbel en een prima techniek. Al meerdere malen laten zien dat hij heel behendig is in de kleine ruimte.
De assist op de 1-2 en voor rust dat moment dat hij bij de achterlijn zijn tegenstander en voorzet zijn twee voorbeelden.
Van wat ik van hem gezien heb, is zijn grootste kwaliteit zijn overzicht. Hij kijkt goed vooruit en weet de bal dan ook nog op maat te geven.
 

ElSimao

Active member
Hij heeft juist wel een dribbel en een prima techniek. Al meerdere malen laten zien dat hij heel behendig is in de kleine ruimte.
De assist op de 1-2 en voor rust dat moment dat hij bij de achterlijn zijn tegenstander en voorzet zijn twee voorbeelden.

Ik zie dat anders, dit is de 1-2:

https://www.youtube.com/watch?v=cl7GwzDRayw&t=37s

De man krijgt juist behoorlijk veel ruimte. Echt behendig of technisch vind ik hem niet echt. Het is vooral dat hij het overzicht behoudt en daardoor in staat is om hem goed terug op Dolberg te spelen, maar that's it.
 
Bovenaan