Copa Libertadores de America

Ska P 187

Well-known member
Dit topic was er nog niet? Bij deze.
Lekkere finale komt er aan, Boca en River gaan er een supercl?sico van maken. Op 10 november zal het niet bestaande dak eraf gaan in de bombonera. In principe zal de 24e van die maand hetzelfde moeten gebeuren in el Monumental (hup River!), maar beide ploegen schijnen voor mij onduidelijke redenen problemen met die datum te hebben.
 

Makanaky

Well-known member
G-20 top (met al die antifa-demo's en aanverwanten) staat dan ook op het punt van beginnen in BA. Dat gaat lastig worden voor de politie aldaar.
 

Ska P 187

Well-known member
G-20 top (met al die antifa-demo's en aanverwanten) staat dan ook op het punt van beginnen in BA. Dat gaat lastig worden voor de politie aldaar.

Lijkt me anzich wel een goed excuus. Of 1 wedstijd in de zomerstad misschien, Rio de la Plata ofzo.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zijn die duels dus in het weekend? Ik meende 7 en 21 november gelezen te hebben. En wordt dit uitgezonden? Ziggo?
 

Ska P 187

Well-known member
Tsja met dit in mijn gedachten ben ik ooit naar Spanje afgereisd. Als tussenstop, om Spaans te leren, om vervolgens de echte stap te maken. Helaas/gelukkig voor mij volgens de Argentijnen die ik hier bij bosjes heb leren kennen, is het zover nog niet gekomen. Het is daar een zooitje. Dat is voor het voetbal, eerlijk is eerlijk, wel zo leuk/maf, maar om er een toekomst op te bouwen funest. . Ik hoop er ooit in mijn leven toch wel een keer als guiry, semi gallo inmiddels, tussen te staan.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Tsja met dit in mijn gedachten ben ik ooit naar Spanje afgereisd. Als tussenstop, om Spaans te leren, om vervolgens de echte stap te maken. Helaas/gelukkig voor mij volgens de Argentijnen die ik hier bij bosjes heb leren kennen, is het zover nog niet gekomen. Het is daar een zooitje. Dat is voor het voetbal, eerlijk is eerlijk, wel zo leuk/maf, maar om er een toekomst op te bouwen funest. . Ik hoop er ooit in mijn leven toch wel een keer als guiry, semi gallo inmiddels, tussen te staan.

Is het Zuid-Amerikaanse Spaans eigenlijk goed te volgen voor je of is het nog lastig? Ik spreek zelf geen Spaans, maar ik heb gehoord van anderen dat er grote verschillen tussen zitten.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik vond het zeker in het begin makkelijker te verstaan als het Spaans dat in Alicante gesproken wordt. Het is wat formeler/ouderwetser en de uitspraak een stuk beter doch zoeter. Met name de Argentijnen hebben het praten tot een kunst verheven. Daar zit qua uitspraak en temperament een behoorlijke lading Italiaans doorheen, maar nogmaals goed te verstaan.
Ik werk ook veel met Colombianen en dat is minder zoet. Evengoed prima te verstaan en ook een stuk ouderwetser en formeler. Ik vind het daardoor rijker, omdat er veel meer met bijvoorbeeld u en jij gespeeld wordt.
 

U.G.

Well-known member
Ik versta het Rioplatense Spaans uit Argentini? ( veel ) beter dan het Castiliaans. Ik versta gek genoeg ook Catalaans beter dan Castiliaans. Valt me altijd weer op hoe de Argentijnen de 'Ll' bijv. op z'n Portugees uitspreken met 'sj', zo zijn er meer voorbeelden...waarschijnlijk invloeden van heel vroeger ?f vanuit Brazili?. Hetzelfde geldt voor Uruguay, maar dat was Portugees. Cubanen en Chilenen die kan ik simpelweg niet volgen.

Qua de finale op zich, de folklore is schitterend maar ik kijk er al lang niet meer naar. Het is wat het is, niet om kort door de bocht te willen gaan maar als Battaglia van Sporting basisspeler is van Argentini? dan zegt dat toch wel wat over de huidige stand van zaken daar beneden.
 

Makanaky

Well-known member
Of over zaakwaarnemers die bij nationale bonden een meer dan behoorlijke vinger in de pap hebben.
 

U.G.

Well-known member
Ok voor een selectie-oproepje wil ik wel geloven dat een zaakwaarnemer de bond een passend kadootje kan opsturen. Maar Battaglia in de basis laten starten in het land dat we qua middenveld kennen van Aimar, Redondo, Veron etc., als je dat geregeld krijgt heb je ?cht macht.

Battaglia's seizoen zit er trouwens op, da's wel pech, ik hoop dat ie goed herstelt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan