Copa Am?rica 2019

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wie zijn er Braziliaan dan in dit team?

Excuses, ik bedoelde Fransman, Portugees, Soedanees, Algerijn en Irakees. Opvallend: Alle spelers uit Qatar zelf zijn geboren in Doha?!? Of er staat gewoon 'Qatar', zonder stad/dorp.
 

erka

Well-known member
Doha is dan ook de enige stad in Qatar in een verder nagenoeg lege woestijn, dus dat is nog niet zo gek.
 

Unregistere

Well-known member
Uruguay had weinig moeite met Ecuador: 4-0. Behalve de sterspelers Su?rez en Cavani vond ook ex-Ajacied Lodeiro het net.
 

Batigoal

Well-known member
Fraaie goals van Derlis Gonzalez en Almoez Ali. Qatar gaat niet zo kansloos zijn op het WK als iedereen denkt.
 

Mario

Well-known member
Het blijft natuurlijk bijzonder dat er landen van andere continenten meedoen op een Zuid Amerikaans landentoernooi.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Tja, anders hebben ze poules van 3. Of 2 poules van 5. Dat is ook geen handig toernooi-format.

Wellicht niet, maar feit is dat er slechts 10 Zuid Amerikaanse landen zijn. Op zich kan ik er nog inkomen dat je dan landen van hetzelfde continent laat meedoen, maar Qatar en Japan hebben totaal niets van doen met Zuid Amerika.
Het zal er dit jaar wellicht ook mee te maken hebben dat de Gold Cup op hetzelfde moment wordt gespeeld, maar dan nog. In 1989 en 1991 (de twee edities voordat er sprake was van gastlanden) werd er ook in twee groepen van 5 gespeeld.
 

JMD

Well-known member
Wellicht niet, maar feit is dat er slechts 10 Zuid Amerikaanse landen zijn. Op zich kan ik er nog inkomen dat je dan landen van hetzelfde continent laat meedoen, maar Qatar en Japan hebben totaal niets van doen met Zuid Amerika.
Het zal er dit jaar wellicht ook mee te maken hebben dat de Gold Cup op hetzelfde moment wordt gespeeld, maar dan nog. In 1989 en 1991 (de twee edities voordat er sprake was van gastlanden) werd er ook in twee groepen van 5 gespeeld.

Klopt, maar toen werd er ook om de 2 dagen gespeeld. Denk niet dat dat tegenwoordig nog mag...
 

erka

Well-known member
Vroegah speelden ze de Copa America in 3 x 3 en de titelverdediger had een bye en stond direct in de halve finale. Dat waren nog eens tijden.
 

JMD

Well-known member
Vroegah speelden ze de Copa America in 3 x 3 en de titelverdediger had een bye en stond direct in de halve finale. Dat waren nog eens tijden.

Klopt. Maar toen duurde het toernooi ook een aantal maanden en bestonden de 1/2 finales enz uit een uit- en thuisduel.
 

erka

Well-known member
Klopt. Maar toen duurde het toernooi ook een aantal maanden en bestonden de 1/2 finales enz uit een uit- en thuisduel.

Ja tot en met 1983. In 1987 is het 3x3 +1 model gebruikt bij een eindtoernooi in juni.
 

Makanaky

Well-known member
Het Panamerikaanse experiment van de Copa Centenario 3 jaar geleden beviel mij erg goed: 10 Zuid-Amerikaanse landen aangevuld met de beste 6 van de Concacaf (sowieso Mexico, VS, Costa Rica). Maarja, ze zullen de Gold Cup wel niet willen devalueren zo, ?f je laat die in oneven jaartallen plaatsvinden en het grote toernooi in de even jaren.
 

JMD

Well-known member
Het Panamerikaanse experiment van de Copa Centenario 3 jaar geleden beviel mij erg goed: 10 Zuid-Amerikaanse landen aangevuld met de beste 6 van de Concacaf (sowieso Mexico, VS, Costa Rica). Maarja, ze zullen de Gold Cup wel niet willen devalueren zo, ?f je laat die in oneven jaartallen plaatsvinden en het grote toernooi in de even jaren.

Sowieso is het een drukke zomer qua continentale toernooien, want de Africa Cup begint ook komend weekend.

Overigens is komende zomer de volgende editie alweer, en dan gaan ze naar 2 groepen van 6, met de bovenste 4 naar de 1/4 finale.
Ze blijven flink leuren met de jaartallen wanneer de Copa America is, in de jaren 80 was het om de 4 jaar, in de jaren 90 om de 2 jaar, in de jaren 00 om de 3 jaar, toen weer om de 4 jaar, en na 2015 in 2016 (jubileumeditie), en nu 2019 en weer 2020.
Scheelt natuurlijk wel dat zij geen kwalificatierondes hoeven te houden...
 
Laatst bewerkt:

Makanaky

Well-known member
Die ook gedevalueerd is met het onwerkbare aantal van 24 deelnemers waaronder reuzendoders als Madagascar en Mauretani?.
 

erka

Well-known member
Het beste zou zijn om er ??n Amerikaans kampioenschap van te maken, dus Conmebol en Concacaf samen. Concacaf heeft 41 landen en Conmebol 10. Dat maakt 51, precies mooi voor een kwalificatie zoals ook bij het EK en een mooi eindtoernooi.
 

JMD

Well-known member
Die ook gedevalueerd is met het onwerkbare aantal van 24 deelnemers waaronder reuzendoders als Madagascar en Mauretani?.
Ja, ik las het inderdaad...
Onbegrijpelijke beslissing.

@erka: ook daar heb jij gelijk in. Ik zag dat bv Martinique mee doet aan de Gold Cup, net als Bermuda, Cura?ao en Guyana. Leuk voor die landen natuurlijk, maar niet goed voor het toernooi. Alleen denk ik wel dat je als je ze gaat samenvoegen het toernooi grotendeels zal bestaan uit de Conmebollanden.
 
Bovenaan