CONCACAF Gold Cup 2023

Deathprod

Active member
dgbwxx7d6gfhwskmstv5.jpg


Wedstrijdschema:

https://gallery.mailchimp.com/78d35...ca23af0dc5/19_GC_Schedule_announced_final.pdf
 

Batigoal

Well-known member
Mooi toernooi. Ik zag van de week in samenvatting Jamaica in actie tegen Amerika, die maakten een prima indruk. Ze hebben veel ervaring uit de MLS, waaronder Andre Blake die een uitstekende keeper is. Bovendien heeft Leverkusen-ster Leon Bailey definitief voor Jamaica gekozen, dus ik ga ze volgen.
 

Forza AZ

Well-known member
Er zijn ook een paar wedstrijden buiten de VS. Costa Rica en Jamaica zijn gastheer van de eerste speelronde van hun groep.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij komen Mexico en de VS niet met de allerbeste selectie naar het toernooi, als ik de namen zo zag. Lijkt dus nog geen uitgemaakte zaak dat ??n van deze twee zal winnen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Spanning alom op de eerste dag: Canada wint met 4-0 tegen Martinique, Mexico klopt Cuba met 7-0.
 

Unregistere

Well-known member
In poule B zette Costa Rica het niet te onderschatten Nicaragua met 4-0 aan de kant.

Ha?ti won met 2-1 van Bermuda. Die ploeg kwam op voorsprong, maar trok daarmee duidelijk een te grote broek aan. Na rust zette Pierrot - oh, Pierrot - de zaak recht met 2 goals.

Vandaag speelt Cura?ao tegen El Salvador. Onze favorieten verloren twee jaar terug de drie pouleduels, maar willen het nu beter doen. In 2017 scoorden ze ook niet, daar hopen ze uiteraard ook verandering in te brengen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb even wat korte samenvattingen gekeken, maar de onderlinge verschillen in kwaliteit zijn wel heel groot. Het lijkt wel vrouwenvoetbal

Pierrot zijn marktwaarde schiet wel omhoog zo. Ben benieuwd of hij volgend jaar nog bij Moeskroen speelt.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik heb even wat korte samenvattingen gekeken, maar de onderlinge verschillen in kwaliteit zijn wel heel groot. Het lijkt wel vrouwenvoetbal

Pierrot zijn marktwaarde schiet wel omhoog zo. Ben benieuwd of hij volgend jaar nog bij Moeskroen speelt.

Dit is dan ook een toernooi dat absoluut geen uitbreiding van het aantal deelnemers nodig had. Nicaragua en Cuba gaan het niveau echt niet opkrikken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Curacao verliest met 1-0 van El Salvador en is wel klaar, met de wat betere landen nog voor de boeg.
 

Makanaky

Well-known member
Bacuna had minstens 1x moeten scoren, Cura?ao was aanvankelijk beter. Bij de 1-0 ging Cuco weer flink de fout in, wat een vreselijke voetballer is dat toch. Daarna hoegenaamd niets meer laten zien.

Canada heeft volgens mij wel een leuk outsiders-ploegje, de samenvatting zag er prima uit. Mix van routine en aanstormende talenten Davies en David.

Het hattrickje + assist van Antuna namens Mexico was ook wel opvallend.
 

Unregistere

Well-known member
Zonde hoor, dit gaat Cura?ao de Gold Cup kosten.

Bij Jamaica was er, zoals Bati al aankondigde, eindelijk het debuut van Leon Bailey. Ze wonnen met 3-2 van Honduras.
 

erka

Well-known member
Ik heb even wat korte samenvattingen gekeken, maar de onderlinge verschillen in kwaliteit zijn wel heel groot. Het lijkt wel vrouwenvoetbal

Pierrot zijn marktwaarde schiet wel omhoog zo. Ben benieuwd of hij volgend jaar nog bij Moeskroen speelt.

Stop de VS, Canada, Mexico, Honduras, El Salvador en Costa Rica in de Copa America en laat de rest de Gold Cup spelen. Win-win.
 

Makanaky

Well-known member
El Salvador is niet zo heel best hoor en Canada komt slechts sporadisch de groepsfase voorbij. Het zijn jaren-'80 WK-landen, ik snap je hang naar nostalgie.

Maak daar nu maar Jamaica, Trinidad en/of Panama van.
 

erka

Well-known member
El Salvador is niet zo heel best hoor en Canada komt slechts sporadisch de groepsfase voorbij. Het zijn jaren-'80 WK-landen, ik snap je hang naar nostalgie.

Maak daar nu maar Jamaica, Trinidad en/of Panama van.

Oke, maar het principe. Dan maar gewoon de 6 hoogste landen op de FIFA-ranking. Daar hoort El Salvador trouwens wel bij. Voor Canada zou dan Jamaica in de plaats komen.
 

Unregistere

Well-known member
In poule D zijn Panama en de VS begonnen met een overwinning. Panama versloeg zowel Trinidad als Tobago, eindstand 2-0. De Verenigde Staten noteerden een degelijke 4-0 tegen Guyana. Tyler Boyd van Ankarag?c? maakte twee doelpunten.
 

Batigoal

Well-known member
In poule D zijn Panama en de VS begonnen met een overwinning. Panama versloeg zowel Trinidad als Tobago, eindstand 2-0. De Verenigde Staten noteerden een degelijke 4-0 tegen Guyana. Tyler Boyd van Ankarag?c? maakte twee doelpunten.

Dan is dit een goed toernooi om te cashen voor Ankarag?cu. Want voor Jamaica scoorde Dever Orgill, eveneens van de Turkse club, 2 goals.
 

Unregistere

Well-known member
Ouwe vos Guardado nam Mexico in ieder geval bij de hand tegen Canada. 3-1 winst, twee goals van Andr?s. De Mexicanen met de volle score na twee duels, maar PSV'er Guti moest wel al voor rust op de brancard het veld af.

Martinique won met 0-3 van Cuba en komt nu net als Canada op drie punten.
 
Bovenaan