Azië Cup 2019

Sensini

Active member
In ieder geval is Japan verder naar de halve finale. FC Groningen zal sterspeler Liets dus nog even moeten missen. De middenvelder van de FCG schoot rond het uur de enige en dus winnende goal achter Vietnam-goalie Dang Van Lam, zoon van een Russin. Hij kon de strafschop van Doan niet keren. Hoewel Vietnam het probeerde met liefst zes Nguyens in de ploeg - vier in de basis, twee vielen in - lukte het niet meer om Japan te verontrusten.

Vanavond nog China - Iran, met Danny Mak-ke Lie als VAR in het wagentje.

Đặng Văn L?m en Nguyễn bedoel je ;-)

China - Iran 0-3
 

Unregistere

Well-known member
Inderdaad, Iran ook naar de halve finale. Simpel. Taremi, Azmoun en Ansarifard schieten hun land langs China: 3-0. Alireza stond in de basis, maar werd na 68 minuten gewisseld.
 

Unregistere

Well-known member
Qatar is zich ?cht aan het voorbereiden op werelddominantie tijdens het WK over vier jaar. Vandaag een ronduit sensationele zege in de kwartfinale tegen Zuid-Korea, een van de titelfavorieten. De 28-jarige Abdulaziz Hatem schoot een klein kwartier voor tijd de enige treffer tegen de touwen.

Later vandaag strijden gastheer Verenigde Arabische Emiraten en titelverdediger Australi? om de laatste plek in de halve finale. Wederom fungeert 'De Mak' vanuit zijn appartementje in Nederland als VAR.
 

Forza AZ

Well-known member
VAE verslaat Australi?, wat de toch wel erg verrassend halve finale tussen de buren Qatar en VAE oplevert.
 

Unregistere

Well-known member
Juist, erg gaaf. We krijgen dus een nieuwe winnaar. Ali Mabkhout werd de held van het thuisland, daar konden ook de PSV'ers bij Australi? niets aan veranderen.
 

Unregistere

Well-known member
Iran-Japan lijkt dan toch een finale 'avant la lettre' te worden.

En die is gewonnen door Japan! Voor rust hadden de acteurs de spanning op de benen, maar in de tweede helft ging het los. Yuya Osako bracht zijn land met twee treffers, waarvan ??n uit een strafschop, op een ruime marge. In de extra tijd deed ook Genki Haraguchi nog een yen in het zakje namens de Japanners.

Ritsu Doan speelde bijna heel de wedstrijd, hij werd in de 89e minuut vervangen. Alireza hield het namens Iran 71 minuten vol, daarna werd hij gewisseld.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Bah, ik had Iran op winst staan aangezien ik er vanuit ging dat ze het toernooi ook zouden winnen.
Nou dat wordt een makkie in de finale tegen Qatar.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
En die is gewonnen door Japan! Voor rust hadden de acteurs de spanning op de benen, maar in de tweede helft ging het los. Yuya Osako bracht zijn land met twee treffers, waarvan ??n uit een strafschop, op een ruime marge. In de extra tijd deed ook Genki Haraguchi nog een yen in het zakje namens de Japanners.

Ritsu Doan speelde bijna heel de wedstrijd, hij werd in de 89e minuut vervangen. Alireza hield het namens Iran 71 minuten vol, daarna werd hij gewisseld.
:rumcolaa:
 

Batigoal

Well-known member
Juist, erg gaaf. We krijgen dus een nieuwe winnaar. Ali Mabkhout werd de held van het thuisland, daar konden ook de PSV'ers bij Australi? niets aan veranderen.

PSV'er Sainsbury vergat mee te lopen bij de tegengoal. Afgaande op de samenvatting hadden de Emiraten ook met 3 of 4-0 kunnen winnen, zoveel kansen speelden ze bij elkaar. Het thuisland gaat lekker en kan tegen rivaal Qatar vanmiddag de finale zeker stellen.

Verrassend de dikke nederlaag van Iran tegen de Japanners. Ik vond dat de leukste ploeg dit toernooi. De nederlaag kwam ook wel lullig tot stand. Eerst onduidelijkheid over wel of geen overtreding, waardoor de verdediging vergat te verdedigen. Vervolgens een penalty voor aangeschoten hands tijdens een sliding waarover je kunt discussi?ren. In de slotfase gaat heel Iran naar voren en ligt de ruimte er voor Japan om nog een 3e doelpunt te scoren. Groot land natuurlijk dat de favoriet zal zijn in de finale. Wie weet kan de veelgeprezen Shoya Nakajima (Portimonense) zijn land eens aan de hand nemen.

Bij Iran is na de nederlaag direct bondscoach Carlos Queiroz opgestapt. Einde van een tijdperk, want de Portugees was maar liefst 8 jaar bondscoach van het land.
 

Unregistere

Well-known member
Qatar heeft het geflikt jongens. En hoe!

Met speels gemak werd gastland Verenigde Arabische Emiraten van het veld geblazen in Abu Dhabi. Verdediger Boualem Khoukhi toonde zich een monster voor de goal bij de openingstreffer halverwege het eerste bedrijf. Nog voor rust pikte ook topscorer Almoez Ali zijn treffer mee. Ondanks alle pogingen van de organisator om een aansluitingstreffer te produceren, gaf Qatar geen krimp. In de laatste tien minuten scoorden aanvoerder Hassan Al-Haydos en invaller Hamid Ismail ook nog, zodat de zege nog meer glans kreeg: 4-0!

Vrijdag de grote finale. Japan tegen Qatar. Samurai Blue versus Al-Annabi.
 

Deathprod

Active member
Er zitten best nog aardig wat echte Qatarezen in het team zag ik. Ik had wel verwacht dat het ondertussen wel zou bestaan uit 2 dozijn import Brazilianen en Afrikanen. Maar zitten geloof ik maar een paar Algerijnen, Egyptenaren, Soedanezen en een Portugees in het team.
 

Tobcoach

New member
Ik begin toch het gevoel te krijgen dat Qatar hem nog gaat winnen ook vrijdag.

Zou best kunnen. Qatar heeft het hele toernooi trouwens nog geen goal tegen gehad. Zegt dat iets over de ijzersterke verdediging van de Qatari, of het niveau van de tegenstand? Ik ben geneigd voor het laatste te kiezen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Zou best kunnen. Qatar heeft het hele toernooi trouwens nog geen goal tegen gehad. Zegt dat iets over de ijzersterke verdediging van de Qatari, of het niveau van de tegenstand? Ik ben geneigd voor het laatste te kiezen.

Tegen Libanon kregen ze er een binnen, maar die werd afgekeurd.
 

Forza AZ

Well-known member
Zou best kunnen. Qatar heeft het hele toernooi trouwens nog geen goal tegen gehad. Zegt dat iets over de ijzersterke verdediging van de Qatari, of het niveau van de tegenstand? Ik ben geneigd voor het laatste te kiezen.

Qatar zal inderdaad echt nog niet van hoog niveau zijn, maar ze doen nu wel mee met de top van Azi?. En dat deden ze eerst niet. Ze zullen dus in 2022 niet weggespeeld gaan worden zoals iedereen eerst had verwacht.
 
Bovenaan