Azië Cup 2019

Unregistere

Well-known member
Over een kleine week start het toernooi om de Azi? Cup 2019 in de Verenigde Arabische Emiraten. 24 landen strijden om de titel, die wordt verdedigd door Australi?.

De poules zijn als volgt ingedeeld:

Poule A
Bahrein
India
Thailand
Verenigde Arabische Emiraten

Poule B
Australi?
Jordani?
Palestina
Syri?

Poule C
China
Filippijnen
Kirgizi?
Zuid-Korea

Poule D
Irak
Iran
Jemen
Vietnam

Poule E
Libanon
Noord-Korea
Qatar
Saoedi-Arabi?

Poule F
Japan
Oezbekistan
Oman
Turkmenistan

De zes poulewinnaars, de zes nummers twee en de vier beste nummers drie bereiken de achtste finale.

Zie https://en.wikipedia.org/wiki/2019_AFC_Asian_Cup_squads voor de selecties.

Wie zien jullie als kanshebbers, potenti?le surprises en persoonlijke favorieten? En op welke spelers moeten we gaan letten?

Volg het spannende toernooi in dit topic!
 

Unregistere

Well-known member
Valt mee denk ik. Doan wellicht bij Groningen. En PSV mist die Australische jongens zie ik.

EDIT: Oh en Mo Osman van Heracles is geselecteerd door Syri?.

Kraker Irak - Iran kan wel wat worden hoor.
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
Als ik zo naar de deelnemers kijk, denk ik dat de verhoging van 16 naar 24 deelnemers net als op het EK niet voor een kwaliteitsinjectie gaat zorgen. Langs de andere kant kan het me nog wel benieuwen wat bijvoorbeeld een Filippijnen ervan gaat terechtbrengen. :D
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als ik zo naar de deelnemers kijk, denk ik dat de verhoging van 16 naar 24 deelnemers net als op het EK niet voor een kwaliteitsinjectie gaat zorgen. Langs de andere kant kan het me nog wel benieuwen wat bijvoorbeeld een Filippijnen ervan gaat terechtbrengen. :D

De verschillen in Azi? zijn wel wat groter dan in Europa, dus er zouden zomaar een aantal grote uitslagen tussen kunnen zitten. Waar Iran (als Aziatische nummer 1) ongeveer op hetzelfde niveau zit als Servi? in de FIFA-ranking, staat Yemen (het laagste gekwalificeerde land) 1 plaats onder Andorra...

En laten Iran en Yemen nu juist bij elkaar in de groep zitten.
 

Mario

Well-known member
Normaal gesproken zal het worden beslist tussen Australi?, Iran, Zuid Korea en Japan lijkt mij. Wellicht nog Saudi Arabi? ...
 

erka

Well-known member
Zitten een hoop politiek pikante potjes bij:

Bahrein-VAE
Jordani?-Palestina
Jordani?-Syri?
Palestina-Syri?
China-Zuid-Korea
Iran-Irak
Iran-Yemen
Qatar-Saudi-Arabi?
Oezbekistan-Turkmenistan

Toch maar even volgen denk ik :D
 

Joost

Well-known member
Nu de Afrika Cup ook maar een 0-0 spektakel is geworden lijkt dit me echt een boeiend toernooi.

Geen Indonesi? erbij?
 

Joost

Well-known member
Het verschilt per land. In de UK hebben Eurosport en de BBC rechten. In Duitsland ARD en ZDF.

In Nederland volgens de Engelstalige Wikipedia niemand.
 

JMD

Well-known member
Jammer dat Frank Kramer weg is, dit had me wel een mooi toernooi voor hem geleken... :)
 
Bovenaan