Athletic Club

G

Gast

Guest
Toch maar een nieuw topic, dit filmpje is wel een goede intro.

 

Ska P 187

Well-known member
Is dat typisch Baskisch of zo? Kansloos van Sevilla verliezen en vervolgens een beetje trots gaan zijn op je cluppie?






hehehe:rumcolaa:
Mooi stadion dat wel, zeker voor een nieuw stadion.







Jammer dat het een kopie van Arsenal is eh Benfica, met een vleugje Sporting (Portugal). Nee geintje, enige jammer vind ik dat het in de hoeken niet even hoog is als op de rechte zijden. Voor de rest lijkt het me wel geslaagd of niet?:duim:
 
G

Gast

Guest
I?aki Williams stond in de schijnwerpers van zo ongeveer de hele Premier League, maar heeft gisteren zijn contract verlengd tot 2021 met een afkoopclausule van €50 mln.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet echt een Baskische achternaam.

Verder is het wel een op en top Bask:

8RvMchuT_400x400.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij is wel geboren en getogen in Baskenland. Wie weet maakt dat je wel een Bask.
 

Ska P 187

Well-known member
Er moet een rassenkwestie van gemaakt worden?
Ik heb er zelf wel eens een kwestie van gemaakt omdat ik dacht dat dat het was, maar blijkbaar gaat het om het feit dat het jongens uit de buurt moeten zijn. Dat vind ik eigenlijk wel een prettig idee.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er moet een rassenkwestie van gemaakt worden?
Ik heb er zelf wel eens een kwestie van gemaakt omdat ik dacht dat dat het was, maar blijkbaar gaat het om het feit dat het jongens uit de buurt moeten zijn. Dat vind ik eigenlijk wel een prettig idee.

Suske & Wiske en de Baskische Neger
 

Batigoal

Well-known member
De volledige selectie van Athletic heeft hun hoofden kaalgeschoren in solidariteit met verdediger Yeray, die momenteel chemotherapie ondergaat.

DEIojJ_W0AEXOQX.jpg:large
 

U.G.

Well-known member
Er moet een rassenkwestie van gemaakt worden?
Ik heb er zelf wel eens een kwestie van gemaakt omdat ik dacht dat dat het was, maar blijkbaar gaat het om het feit dat het jongens uit de buurt moeten zijn. Dat vind ik eigenlijk wel een prettig idee.

Dat principe van hun wordt bijna ook altijd slecht uitgelegd. De spelers hoeven zelfs niet eens in Baskenland geboren te zijn, zolang ze maar zijn opgeleid door een Baskische club.

Maar blijkbaar moet er een flinterdunne scheidslijn bestaan tussen dit moedige besluit van een voetbalclub en raciale selectie.
 

Batigoal

Well-known member
De volgende kwestie op het vlak van hun beleid; komende zomer komt de Roemeense verdediger Cristian Ganea (FC Viitorul) naar Athletic. Hij is geboren in Roemeni?, maar groeide zijn hele jeugd op in Baskenland. En dus beoordeelt de club hem als Bask en wordt hij gehaald. Dit nieuws zorgt op social media in ieder geval voor genoeg discussie.
 

Raul

Well-known member
Dat ze meer Copas del Rey hebben gewonnen misschien? Die rivaliteit is lang niet zo sterk meer, maar bestaat nog wel.
 
Bovenaan