Amerikaanse verkiezingen 2024

Wie gaat de verkiezingen winnen?

  • Donald Trump

    Stemmen: 5 29,4%
  • Joe Biden

    Stemmen: 7 41,2%
  • Iemand anders

    Stemmen: 5 29,4%

  • Totaal aantal stemmers
    17

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Overigens gaven mensen als Mitch McConnell aan dat hij absoluut schuldig is aan zijn aanhangers oproepen dat te doen en olie op het vuur te gooien door zijn leugens over "gestolen" verkiezingen. Uiteindelijk waren het zijn aanhangers die dit deden nadat hij ertoe opriep. McConnell zei dat hij tegen stemde omdat hij dit niet grondwettelijk achtte nu Trump al weg is. Hij zei dat Trump wel juridisch vervolgd moet worden.

Dat laatste lijkt wel zeker te gaan gebeuren. In Georgia lijkt er een zaak te komen omdat Trump probeerde mensen verkiezingsfraude te laten plegen. Dat is een misdrijf waar Trump van beschuldigd is.
 

De Wolf

Well-known member
Trump blijft een Republikein en wanneer ze tegen hem zouden stemmen stort die partij gegarandeerd in. Hem afzetten heeft alleen effect dat hij in 2024 niet mee kan nemen. Hij zal zich misschien weer verkiesbaar stellen maar de kans dat hij weer presidentskandidaat wordt is toch nihil.
 

JMD

Well-known member
Trump blijft een Republikein en wanneer ze tegen hem zouden stemmen stort die partij gegarandeerd in. Hem afzetten heeft alleen effect dat hij in 2024 niet mee kan nemen. Hij zal zich misschien weer verkiesbaar stellen maar de kans dat hij weer presidentskandidaat wordt is toch nihil.
Dat laatste dacht men in 2014 ook...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen (behalve dan die van FVD)
Yep, ik denk dat ook de republikeinen zich zullen realiseren dat Trump na wat er gebeurt is niet snel de onafhankelijke kiezers in het centrum achter zich krijgt, die hij nodig heeft om te winnen.
 

U.G.

Well-known member
Ik zat niet op te letten, maar inmiddels sinds deze week blijkbaar alweer de vierde (!) agent van bij de Capitol-bestorming die zelfmoord pleegt. Bizar.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik keek daar ook wel van op, ondanks dat het daar wel een giga teringzooi was dacht ik dat die gasten an sich wel het een en ander gewend waren maar het heeft blijkbaar wel meer impact gehad dan we denken.
 

erka

Well-known member
Ik keek daar ook wel van op, ondanks dat het daar wel een giga teringzooi was dacht ik dat die gasten an sich wel het een en ander gewend waren maar het heeft blijkbaar wel meer impact gehad dan we denken.
Ik heb laatst gelezen wat voor opleiding Amerikaanse agenten krijgen. Dat is geen opleiding, maar een cursus van maximaal 21 weken. Die zijn niks gewend. Onvergelijkbaar met de zware opleiding die onze politieagenten krijgen.
 
Bovenaan