Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Misehouy gaat transfervrij vertrekken. Liet de deadline om vandaag te reageren op een contractvoorstel lopen en wisselde nog even van zaakwaarnemer naar de internationale Pini Zahavi, die verbonden is aan de City Group. Girona, onderdeel van de City Group, werd afgelopen week al genoemd als mogelijke bestemming. Toch zonde, het is één van de aansprekende namen uit de jeugdopleiding. Maar heeft niet de werkethiek van Hlynsson en lijkt zichzelf al een topper te vinden, dus die kunnen we best missen.

Daarover gesproken; Ajax lijkt nu te gaan voor Babadi. Ook een leuk talent, maar lijkt zichzelf ook wat te overschatten.

Zo vertrok vorige week trouwens ook Stanis Idumbo-Muzambo naar FC Sevilla, nadat hij bij ons niet wilde bijtekenen. Wij plukten hem zelf 2 jaar geleden weg bij Genk, waar hij toen al niet wilde tekenen, dus dat is niet verrassend. Maar wat hebben dat soort gasten toch weinig geduld.
 

Batigoal

Well-known member
Benieuwd wat er tijdens de laatste dagen van de window nog gaat gebeuren. Er is flink wat interesse in Forbs en Akpom. Bod van Lille is afgewezen, maar Crystal Palace lijkt concreet en ook Everton en Luton Town hebben zich gemeld. Voor Forbs wilde Nottingham best ver gaan (huur met hoge optie tot koop), maar logischerwijs wil Van 't Schip hem niet kwijt, aangezien we verder amper vleugelspelers hebben. Rijkhoff lijkt wel rond te komen, maar het lijkt me toch sterk om in dit toch al piepjonge team de ervaren backup spits te vervangen door een 18-jarige zonder profminuten. Al zou het wel in lijn zijn van dit seizoen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als ik dit zo allemaal lees dan denk ik dat het mbt de aanvallende versterkingen dus allemaal wel mee is gevallen qua "kapitaalsvernietiging" wat een hoop mensen riepen. Plus Brobbey waarvan het belachelijk was dat je daar 15-20 voor betaalde maar waarvan ik denk dat die dus lachend het 3-voudige op gaat brengen.

Blijft dat het mn achterin allemaal dus niet over houdt, wel pech met de blessures natuurlijk maar ik blijf van mening dat Sutalo nog wel gaat renderen.
Vwb de rest, Gaaei, Sosa en Avila blijft het afwachten hoewel ze nog niet echt indruk hebben gemaakt. Probleem is dat we met een hoop blessures te maken hebben waarbij je vind ik vd Boomen wel mist, die had voor wat creativiteit kunnen zorgen.
Tahirovis ben ik alleen niet enthousiast overen voor Mikoutadze krijg je gewoon je inleg zo goed als terug.

Maar goed, dit dus mbt kapitaalsvernietiging, vwb het spel blijft het natuurlijk wel dramatisch.
 

Eef de Kip

Well-known member
Rijkhoff lijkt wel rond te komen, maar het lijkt me toch sterk om in dit toch al piepjonge team de ervaren backup spits te vervangen door een 18-jarige zonder profminuten. Al zou het wel in lijn zijn van dit seizoen.
Vraag me wel af wat ze daar dus voor gaan betalen, ben bang dat het toch wel weer een substantieel bedrag wordt. En als hij zo talentvol is, waarom laat Dormund 'm dan gaan?
 

Batigoal

Well-known member
Vraag me wel af wat ze daar dus voor gaan betalen, ben bang dat het toch wel weer een substantieel bedrag wordt. En als hij zo talentvol is, waarom laat Dormund 'm dan gaan?
Lijkt toch slechts om zo'n anderhalf miljoen te gaan plus bonussen en een doorverkooppercentage. Dat valt mee, alhoewel het uiteindelijke bedrag hoger kan uitpakken. Al zullen er eerst nog wat jongens moeten vertrekken voordat het rond komt.

Ajax heeft zich gemeld voor een oude bekende van Van 't Schip, de Griekse linksback Dimitrious Giannoulis van Norwich City. Niet echt een profiel om enthousiast van te worden. Verder heeft Bayern München zich gemeld voor Steven Bergwijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Verder heeft Bayern München zich gemeld voor Steven Bergwijn.

Dat las ik ook ergens, kan me toch niet voorstellen dat die de gevraagd 25-30 miljoen af gaan tikken. Ik moet zeggen dat hij niet zo dramatisch speelt als vorig seizoen maar niveau Bayern zie ik eerlijk gezegd nou ook weer niet.
 

Batigoal

Well-known member
Mikautadze is, zoals voorspeld, helemaal opgeleefd bij FC Metz. Scoort zijn goals weer makkelijk en staat nu voor de tweede week op rij in het elftal van de week van de Ligue 1. Hij en anderen zijn echt helemaal geen verkeerde spelers. Alleen de chaos en onduidelijkheid bij Ajax maakt dat het er hier niet uit komt bij die gasten. Het is toch om gek van te worden. Voordeeltje voor ons is wel dat Mikautadze nog onder contract staat en Metz er slecht voor staat in de strijd tegen degradatie, dus die kunnen we vast wel voor een mooie transfersom verkopen. Of behouden en een nieuwe kans geven.
 

Abubakari

Well-known member
Te veel jonge en buitenlandse spelers in één keer, geen leiders/nauwelijks ervaring en een team wat niet draait, dan haalt iedereen elkaar naar beneden ipv zoals een jaar of wat terug dat iedereen in een lekker draaiend team nog beter gaat spelen. En een vreemde samenstelling, met Brobbey, Akpom en Mikautadze drie spitsen, maar geen rechtsbuiten en weinig tot geen backup op linksbuiten. Gelukkig wel vijf linksbacks en drie rechtsbacks, anders kom je verdedigend nog in de problemen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mij benieuwen, als het maar iemand is die spelers kan raken want ik begin er hard in te geloven dat Schippie dat niet doet.
Ik blijf het zeggen, met dit materiaal moet er veel meer uit te halen zijn dan nu en nee, wellicht geen kampioensmateriaal maar ja, wel een beter resultaat dan tegen fokking Excelsior.
 
Bovenaan