Ajax in Europa 2024/2025

erka

Well-known member
Ik krijg hier wel echt een kuthumeur van.
Farioli bedankt voor het goede en succes bij een mooie club in de Serie A wat mij betreft. Dat zaadvoetbal bij Pec en Almere ben ik ook al volledig klaar mee, Ajax zo voor lul zetten in de EL word ik ook niet blij van.

Ik denk dan, als je zonodig veel rust moet geven, doe dat juist in een competitiewedstrijd. Die heb je elke week en daar is genoeg kans om een eventuele uitglijder weer te herstellen want de concurrentie wint nou niet bepaald alles.

Maar zo'n Europese kans op een kwartfinale of meer krijg je niet elk jaar. Kan zomaar weer een paar jaar duren. Dat begrijp ik dus gewoon niet.

Reinoud

Well-known member
Ik krijg hier wel echt een kuthumeur van.
Farioli bedankt voor het goede en succes bij een mooie club in de Serie A wat mij betreft. Dat zaadvoetbal bij Pec en Almere ben ik ook al volledig klaar mee, Ajax zo voor lul zetten in de EL word ik ook niet blij van.
Ben blij dat ik zelf ben geen sporten. Eens dat Farioli hier de plank mis slaat en dat we hopelijk weer wat leuke wedstrijden gaan zien. Maar ben toch heel blij dat deze bijzondere Italiaan ons weer smoel heeft gegeven en ik hoop dat hij met wat versterkingen ook weer wat leuker spel kan laten zien.

JMD

Well-known member
Dit seizoen komt Farioli (terecht) met elke wanprestatie weg. Hij moest Ajax weer richting de CL krijgen, en dat doel gaat hij meer dan uitstekend halen, zelfs met een nooit verwachte titel.
Maar volgend seizoen wordt er meer van hem verwacht en dan zal er ook meer onrust komen als dat niet met mooi spel gaat...

Mario

Well-known member
Waarom zou dat niet zo zijn?
Farioli heeft Ajax terug naar de top gebracht, maar wellicht is er een andere trainer nodig om dat verder te bouwen. Ook gezien het vertoonde spel. Of zeg ik nu iets raars? Volgens mij speelt die discussie toch ook bij de Ajax volgers?

Reinoud

Well-known member
In zijn persconferentie legt hij eea uit over de opstelling. Zelf niet gezien, wel artikel van Pieter Zwart gelezen. Wat ook wel wat duiding geeft.

Abubakari

Well-known member
Waarom zou dat niet zo zijn?
Omdat er wel wat Serie A clubs zijn (Milan bijvoorbeeld) die een nieuwe trainer willen en Farioli er wel goed op schijnt te staan.

Wat Reinoud zegt is zeker waar hoor, dikke complimenten voor zijn herstelwerk, maar ik heb de laatste twee uitwedstrijden gezien, zulk voetbal wil ik niet nog een jaar.
Dat je bij sterke tegenstanders wat defensieve zekerheid inbouwt, prima, maar bij Almere City een vroege voorsprong met anti voetbal over de streep trekken gaat mij te ver.
Maar goed, wie weet blijft Farioli en is de volgende stap presteren met leuk voetbal, ik hoop het.

Bovenaan