Ajax in Europa 2022/2023

Jamel

Administrator
Forumleiding
Staat wel een heel wankele defensie vandaag.
Dat valt wel mee, lijkt vooral zo. Liverpool is weliswaar zwak aan het seizoen begonnen, maar dat verbloemt enkel dat ze misschien wel wereldwijd de beste ploeg zijn van de afgelopen vijf jaar. In elk geval top-3. Die hebben letterlijk iedereen van naam en faam al eens helemaal naar de vaantjes gespeeld in de afgelopen jaren.
 

Makanaky

Well-known member
Dat valt wel mee, lijkt vooral zo. Liverpool is weliswaar zwak aan het seizoen begonnen, maar dat verbloemt enkel dat ze misschien wel wereldwijd de beste ploeg zijn van de afgelopen vijf jaar. In elk geval top-3. Die hebben letterlijk iedereen van naam en faam al eens helemaal naar de vaantjes gespeeld in de afgelopen jaren.
Akkoord met dat laatste maar met Blind en Bassey ga je een niveau'tje lager ook wel problemen krijgen.
 

Batigoal

Well-known member
We blijven overeind, maar daar is alles zo'n beetje mee gezegd. Verdedigend kraakt het. Dat Bassey vaak de opbouw moet verzorgen is niet zo fijn, want het is duidelijk dat hij dat nog niet kan. Die wordt wel even in het diepe gegooid vandaag. Goeie testcase voor hem.

Dat we aanvallend als het eventjes loopt gelijk een goal kunnen scoren wisten we. We komen alleen nog niet zoveel in die gelegenheid. Hopelijk kunnen middenveld en defensie wat gestut worden en komen we er in de 2e helft een paar keer uit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ajax is vooral in de omschakeling vaak te laat. Als je dan trouwens toch gedwongen wordt tot omschakelen, mis je nu wel de diepgang van Anthony. Nu roep je de druk een beetje over jezelf af, al is Liverpool natuurlijk ook wel de koning van het drukzetten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ajax is vooral in de omschakeling vaak te laat. Als je dan trouwens toch gedwongen wordt tot omschakelen, mis je nu wel de diepgang van Anthony. Nu roep je de druk een beetje over jezelf af, al is Liverpool natuurlijk ook wel de koning van het drukzetten.
Nou dat laatste vooral. Niet direct op jou, maar ik lees hier en daar wat teleurstelling over het spel van Ajax in de eerste helft. Maar zoals ik eerder al zei, Liverpool is van het allerhoogste niveau. Als die een beetje in goeie doen zijn (en dat zijn ze vandaag), spelen ze regelmatig mensen vrij tegen elk team ter wereld. Dat is gewoon waar ze krankzinnig goed in zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, beetje jammer dat ze niet tegen Napoli zo speelden en vandaag zoals tegen Napoli. 1-1 is een klein wony, Ajax krijgt geen poot aan de grond.
 

erka

Well-known member
Nou dat laatste vooral. Niet direct op jou, maar ik lees hier en daar wat teleurstelling over het spel van Ajax in de eerste helft. Maar zoals ik eerder al zei, Liverpool is van het allerhoogste niveau. Als die een beetje in goeie doen zijn (en dat zijn ze vandaag), spelen ze regelmatig mensen vrij tegen elk team ter wereld. Dat is gewoon waar ze krankzinnig goed in zijn.

Liverpool is redelijk vandaag, maar ik vind ze nog niet zo goed als in hun topwedstrijden hoor.
 
Bovenaan