Ajax in Europa 2022/2023

Kielse Rat

Well-known member
Mooie zege voor Ajax. Rangers was wel een vogel voor de kat, maar Ajax legde mooi voetbal op de mat. Liverpool in zijn huidige vormdip moet een haalbare kaart zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Simpele maar overtuigende overwinning. Net als tegen Cambuur tot aan de 1-0 eigenlijk niks gecreëerd, maar toen hij er eenmaal in lag liepen ze er makkelijk overheen. Achterin staat het zeer stabiel. Alvarez op een positieve manier fel en Kudus die liet zien waarom hij een basisplaats verdiende. Dat gaat nog een interessante strijdt met Brobbey worden. Rangers net als tegen PSV gewoon een matige ploeg, met bijna geen individuele uitblinkers. Onbegrijpelijk voor mij hoe je je hierdoor hebt kunnen laten uitschakelen en hoe men ooit die finale EL gehaald heeft.
 

Maasveld

Well-known member
Simpele maar overtuigende overwinning. Net als tegen Cambuur tot aan de 1-0 eigenlijk niks gecreëerd, maar toen hij er eenmaal in lag liepen ze er makkelijk overheen. Achterin staat het zeer stabiel. Alvarez op een positieve manier fel en Kudus die liet zien waarom hij een basisplaats verdiende. Dat gaat nog een interessante strijdt met Brobbey worden. Rangers net als tegen PSV gewoon een matige ploeg, met bijna geen individuele uitblinkers. Onbegrijpelijk voor mij hoe je je hierdoor hebt kunnen laten uitschakelen en hoe men ooit die finale EL gehaald heeft.
Lijkt me dat Kudus vooral speelde uit tactisch oogpunt. Met een spits die amper in de spits staat weten de dommekrachten achterin bij Rangers niet meer wat ze moeten doen. Kijkende naar de huidige vorm van de spelers voorin zou Tadic in principe geslachtofferd moeten worden. Ik ben benieuwd wanneer Schreuder dat gaat aandurven.
 

Reinoud

Well-known member
Lijkt me dat Kudus vooral speelde uit tactisch oogpunt. Met een spits die amper in de spits staat weten de dommekrachten achterin bij Rangers niet meer wat ze moeten doen. Kijkende naar de huidige vorm van de spelers voorin zou Tadic in principe geslachtofferd moeten worden. Ik ben benieuwd wanneer Schreuder dat gaat aandurven.
Tja de vraag is of hij dat aandurft. Lopen schijnbaar nogal wat belangen. Zelfde zaakwaarnemer die ook een belangrijke rol lijkt te spelen in het transferbeleid. Op dit moment zeker de minste voorin.
 

JMD

Well-known member
Wordt komende week wel een ander type bezoek van Ajax aan Liverpool zo nu Elisabeth overleden is.
 

Pascallovic

Well-known member
Vanochtend vroeg 3 kwartier moeten wachten voordat ik de douanecontrole bij Schiphol. Zo te lezen mag ik mijzelf gelukkig prijzen dat ik er doorheen ben gekomen.
 

ALenstra

Well-known member
Zekers. Er zijn berichten over reizigers die langer moesten wachten en hun vliegtuig misten.
 

Batigoal

Well-known member
Hup Ajax!

Gezien de vorm van beide clubs kunnen we wel een resultaat boeken. Ben benieuwd waar Ajax nu staat. Samen met de wedstrijden tegen Napoli een mooie uitdaging.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Aardig begin van Ajax. Liverpool wilde wel in de openingsfase, maar komt er niet echt doorheen. En Ajax al een paar keer dreigend. Ben wel benieuwd wanneer tegenstanders gaan profiteren van het feit dat Bassey 16 balcontacten nodig heeft voordat hij de pass verstuurt.
 

erka

Well-known member
Blind is nog ergens in Afghanistan als Salah al bij Pasveer is.
edit: al kan je hem dat niet echt aanrekenen in dit geval.
 
Bovenaan