AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Goed voor de puntjes!

Verder is Ajax weer waar het een paar jaar geleden ook meestal was, namelijk in de knockoutfase van de Europa League.

Paar jaar geleden stonden ze in de finale van de EL, twee jaar later in de halve finale van de CL. Twee prestaties die bijna niemand meer voor mogelijk had gehouden. Het is hier gelijk weer zwaar zuurkutten, je mist gewoon een man of 4 5 cq plus een paar die net terug zijn van een blessure, dat vang je gewoon niet op, simpel zat, jammer dan, niks aan te doen.

Dit zelfde Ajax schopte er voor de winterstop weken op rij elke wedstrijd 4 in en deed het prima in de CL, komt straks wel weer terug. Moet de ziekenboeg wel een beetje leeg worden en blijven, kunnen we Babel aan het circus verkopen met zijn clownshaar en dito voetbal.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, nou. De haat jegens Babel begint wel ongezonde vormen aan te nemen. Al deert het hem niets, getuige zijn rap:

Het is de B tot de A tot de B-E-L
Wil je rollen over straat mammie B-E-L
Want ik speel geen spel, ik ben tantoe lauw
Dominant op het veld en dominant met jou
DVK'ers lullen veel, ik heb schijt aan dat
Beter dattie zelluf speelt voor die mij aanpakt
Wat moet jij nou gab, hou je muil oké
Zag je ooit een voetballer met een stijl als dees

Over muziek gesproken, hoe was het concert Abubakari ? Beefheart is altijd goed, lijkt mij.
 

Batigoal

Well-known member
Paar jaar geleden stonden ze in de finale van de EL, twee jaar later in de halve finale van de CL. Twee prestaties die bijna niemand meer voor mogelijk had gehouden. Het is hier gelijk weer zwaar zuurkutten, je mist gewoon een man of 4 5 cq plus een paar die net terug zijn van een blessure, dat vang je gewoon niet op, simpel zat, jammer dan, niks aan te doen.

Dit zelfde Ajax schopte er voor de winterstop weken op rij elke wedstrijd 4 in en deed het prima in de CL, komt straks wel weer terug. Moet de ziekenboeg wel een beetje leeg worden en blijven, kunnen we Babel aan het circus verkopen met zijn clownshaar en dito voetbal.

Je kent erka toch inmiddels? Die duikt altijd op wanneer Nederlandse clubs zijn uitgeschakeld om te benadrukken dat Nederlandse clubs zijn uitgeschakeld.

Verder was de grootste teleurstelling de uitschakeling in de Champions League, veel pijnlijker dan gisteravond wat mij betreft.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind dat je wel gewoon naar de spelers die er in het tweeluik met Getafe wel bij waren mag kijken. Die hebben gewoon zeer onprofessionele fouten gemaakt en ook bij lange na niet op het toppen van hun kunnen gespeeld. Die heenwedstrijd kun je verliezen, maar die 2-0 mag natuurlijk nooit zo vallen vlak voor tijd. Ook niet met zoveel geblesseerden. Ook heb je geen schot tussen de palen in de heenwedstrijd. Dat je verzwakt bent maakt niet dat 0 doelgevaar te rechtvaardigen is.

De tweede wedstrijd begin je vol goede moed en binnen 5 minuten ligt de bal er alweer in door zwak ingrijpen van een speler die ook voor de winter in de basis stond. Dan is het gewoon klaar, want je gaat er geen 4 maken. Anders had je echt nog wel een kansje gehad. Wat ook misging was de energie die in de wedstrijd werd gestopt. Jagen naar ballen die buiten het veld zijn, wat energie kost. Een Onana die meerdere keren spelers moet wegduwen om zich niet te laten meeslepen in het gezuig van de tegenstander. Ajax heeft zelf genoeg dingen fout gedaan, waarvan je mag verwachten dat ze tot iets beters komen dat wat ze hebben laten zien. Kijk naar die Gravenberch tegen Getafe, Groningen en Heracles. Die Marin zou het echt niet minder doen, toch krijgt hij geen kans, maar mogen wel wel Ryan 3x zien verzuipen en zijn poot terugtrekken.
 

Mario

Well-known member
Als ook je trainer zich niet kan inhouden ... dat geeft ook niet echt een signaal af naar je team om niet mee te gaan met het gezuig van de tegenstander.
 

Hankie

Well-known member
En Nico, Mazzroui, Neres en Promes (half fit).

Dat zijn gewoon 5,5 basisspelers (inclusief Promes).

Onzin alleen Nico, Ziyech en Promes (die kon spelen) dus. De andere zijn geen basisspelers. De vervangers zijn gewoon matig en de huidige basis niet in vorm. Daarnaast een slecht tactisch plan om mee te gaan met de speelwijze van Getafe.
 

Pascallovic

Well-known member
Onzin alleen Nico, Ziyech en Promes (die kon spelen) dus. De andere zijn geen basisspelers. De vervangers zijn gewoon matig en de huidige basis niet in vorm. Daarnaast een slecht tactisch plan om mee te gaan met de speelwijze van Getafe.
De enige die onzin verkondigd ben jij door niet te weten wie basisspelers bij Ajax zijn mits fit.
 

Mario

Well-known member
Getafe dient een klacht in tegen Ajax de UEFA omdat ze onjuist bejegend zijn ... wat een club :eek:mg:
 

Abubakari

Well-known member
Onzin alleen Nico, Ziyech en Promes (die kon spelen) dus. De andere zijn geen basisspelers.

Beoogde basis:
Onana, Dest, Veltman, Blind, Tagliafico,
Vd Beek, Ziyech, Martínez,
Promes, Tadic, Neres

​​​​​​6 spelers die er niet beide keren bij waren.
Gister Tagliafico, Veltman, Ziyech, Neres en Promes (die een maand niet gespeeld heeft, geen wedstrijdritme is geen basis). Dat zijn dus 5 basisspelers waarvan 4 echt belangrijke. En wat iedereen ook mag beweren, ik zie nog steeds liever Veltman dan de nog steeds wiebelige Schuurs die met zijn blunder in Kutafe voor een mission impossible zorgde.

Neemt niet weg dat het slecht was in Kutafe, dat je terecht uitgeschakeld bent. Maar je mist wel een half basiselftal en hebt een Blind die nog niet op zijn top is na een lange afwezigheid. Vind ik het geen enorm wonder dat het moeizaam gaat.
 

Hankie

Well-known member
Neres wel, begin van het seizoen kort niet, maar daarna en op het moment dat hij geblesseerd raakte was hij basisspeler en in vorm.

7 wedstrijden in de basis in de eredivisie en 5 ingevallen vind ik niet hoog. In de CL 2x basis en 2x als invaller.

Maar goed jullie miste een aantal (belangrijke) spelers, maar dat verklaart niet de rare spelopvatting en het mee willen gaan in het fysieke spel.
 

Abubakari

Well-known member
Dat zeg ik dus, in het begin niet in de basis, maar toen hij geblesseerd raakte wel al een tijdje, en in vorm.

En de rest zei ik ook al. Wel even beter je best doen Hankie, je bent hier niet in het PSV of Feyenoord topic.
 
Bovenaan