Aanstormende talenten

PES5

Administrator
Forumleiding
Benieuwd of de A's weer een beetje op volle sterkte kunnen spelen. De competitie werd afgesloten zonder vele talenten, omdat die in het 1e of de beloften speelden. Super voor de ontwikkeling, slecht voor de resultaten.

Om het breder te trekken, wie zijn volgens jullie DE grote talenten binnen de jeugdopleiding?
 

Lord Flash

New member
Om het breder te trekken, wie zijn volgens jullie DE grote talenten binnen de jeugdopleiding?

Misschien maken we daar beter een apart topic voor aan; we zitten nu in de AZ sectie ;)

Heel knap wat AZ aan het doen is met de jeugdopleiding de laatste jaren en heel mooi voor ze dat ze de prijs voor de beste jeugdopleiding hebben gekregen dit jaar. In de flitsen die ik van de A1 heb gezien in de verschillende wedstrijden tegen Ajax maakten ze ook een zeer goede indruk.
 

leo1949

Well-known member
Omdat Ajax, PSV en AZ de beste jeugdopleidingen heeft heb ik deze topic hier gemaakt om de jeugdopleiding
van AZ een eigen plekje te geven.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
De opleiding die de afgelopen jaren steeds tot beste jeugdopleiding was uitgeroepen en ook dit jaar weer was genomineerd?
 

leo1949

Well-known member
De AZ'ers Joris van Overeem, Thom Haye en Derrick Luckassen hebben woensdag met Jong Oranje met 3-2 van Costa Rica gewonnen.
In de openingswedstrijd van het toernooi in Toulon liet vooral Van Overeem zich zien, met twee assists. :duim: :duim:
 

leo1949

Well-known member
Het resterende programma van dit toernooi

Kijk live naar AZ'ers in Toulon

Gepubliceerd op 27 mei 2015 , 11:44

ALKMAAR- Jong Oranje start woensdagmiddag aan het internationale toernooi in Toulon. Met Joris van Overeem, Thom Haye en Derrick Luckassen in de definitieve selectie wacht om 17:00 uur de eerste groepswedstrijd tegen Costa Rica, live te volgen op FOX Sports.

Kijk live naar AZ'ers in Toulon
Wesley Hoedt, die eveneens was opgeroepen, moest zich vanwege een knieblessure afmelden voor het toernooi.

Poule A
In poule A nemen de talenten van Jong Oranje het ook op tegen Frankrijk, Qatar en de Verenigde Staten.
De wedstrijden duren tweemaal 40 minuten. De twee groepswinnaars plaatsen zich voor de finale.
De nummers twee van poule A en B strijden voor de derde/vierde plek.

Woensdag 27 mei 17:00 uur, Stade L?o-Lagrange
Nederland - Costa Rica

Vrijdag 29 mei 17:00 uur, Stade Perruc Hyeres
Verenigde Staten - Nederland

Zondag 31 mei 19:00 uur, Stade Louis Hon
Nederland - Qatar

Donderdag 4 juni 19:00 uur, Stade de Lattre
Frankrijk - Nederland

Zondag 7 juni 17:00 uur, Stade Mayol
Wedstrijd om derde/vierde plaats

Zondag 7 juni 19:30 uur, Stade Mayol
Finale

TV
De wedstrijden op het toernooi worden allemaal rechtstreeks uitgezonden op FOX Sports.


Bron: AZ.nl
 

Batigoal

Well-known member
Van Overeem heeft zich afgelopen seizoen aardig laten zien bij FC Dordrecht. Ik ben benieuwd of hij het niveau van AZ al aan kan. Hoe groot schat jij zijn kans op speelminuten volgend seizoen in, Leo?
 

leo1949

Well-known member
Hij wordt komende maandag 21 jaar en ik verwacht veel van hem na de ervaringen die hij tot nu toe heeft opgedaan.
Hij heeft afgelopen jaar eredivisie ervaring opgedaan bij fc. Dordrecht en nu bij Jong Oranje presteert hij ook heel goed.
Ik denk dat hij in het begin van het komende seizoen al speelminuten krijgt en dan in het tweede deel misschien een basisplaats.
Tot Ajax of PSV hem wegkoopt kunnen we een hoop plezier van hem hebben want we hebben nu een flinke aderlating achter de rug en het is nog niet eens 1 september.
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Gepubliceerd op 6 juni 2015 , 10:00

ALKMAAR- AZ heeft de eigen jeugdspeler Joris Kramer vastgelegd. De 18-jarige centrale verdediger tekende in Alkmaar een contract dat hem tot medio 2018 aan de club verbindt. Kramer bereikte afgelopen seizoen met AZ Onder 19 de bekerfinale en streed lang om de landstitel.

AZ contracteert Kramer
Kramer kan terugkijken op een goed seizoen. Niet alleen was zijn team succesvol, ook maakte de linkspoot zelf grote stappen in zijn ontwikkeling. Dit resulteerde in de tweede seizoenhelft in twee reservebeurten bij het eerste elftal. Kramer kwam in 2009 bij AZ, waar hij begon in AZ Onder 14. Daarvoor speelde de Alkmaarder in zijn woonplaats Heiloo voor De Foresters.

Bron az.nl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vindt dat AZ na dat hij 4 jaar bij ons speelt wel moet weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Met een 3 jarig kontrakt speelt hij in seizoen 2018 -2019 bij Ajax of PSV.
Ik hoop dat ze het 1 jaar aankijken en als het resultaat goed is hem dan een betere aanbieding doen.
 

leo1949

Well-known member
Waar ik ook veel van verwacht is Vincent Janssen.
Zijn moeder is Annemarie Verstappen die op de olympische Spelen in Los Angeles 3 medailles haalde dus hij komt wel uit een sportersfamilie.
Ik heb hem op de AZ-fandag zien spelen en hij was nadrukkelijk aanwezig en gaf de assist voor het eerste doelpunt.
Ze hadden hem alleen een langer contract moeten aanbieden want voor je het weet speelt hij bij Ajax of PSV
Dit is toch iets wat ons bestuur nog moet leren want we hebben ook dit jaar weer een flinke aderlating achter de rug.
 

Pascallovic

Well-known member
Waar ik ook veel van verwacht is Vincent Janssen.
Zijn moeder is Annemarie Verstappen die op de olympische Spelen in Los Angeles 3 medailles haalde dus hij komt wel uit een sportersfamilie.
Ik heb hem op de AZ-fandag zien spelen en hij was nadrukkelijk aanwezig en gaf de assist voor het eerste doelpunt.
Ze hadden hem alleen een langer contract moeten aanbieden want voor je het weet speelt hij bij Ajax of PSV
Dit is toch iets wat ons bestuur nog moet leren want we hebben ook dit jaar weer een flinke aderlating achter de rug.
Ik vind het een erg vroege conclusie dat ze hem een langer contract moeten aanbieden. Hij heeft nog geen serieuze wedstrijd gespeeld voor AZ en het is dus nog maar de vraag of hij het niveau aan kan. Straks is hij van het niveau Muhren en zit je dus vast aan een speler die te kort komt voor het niveau dat je nastreeft.
 

Batigoal

Well-known member
Alex Schalk was jaarlijks topscorer van de voorbereiding over alle Eredivisie-clubs en we weten hoe het met zijn carri?re is verlopen tot nu toe. Laat Janssen zich eerst maar bewijzen in echte wedstrijden.
 

fr-keff

Active member
Alex Schalk was jaarlijks topscorer van de voorbereiding over alle Eredivisie-clubs en we weten hoe het met zijn carri?re is verlopen tot nu toe. Laat Janssen zich eerst maar bewijzen in echte wedstrijden.

Janssen heeft toch al een prima seizoen gedraaid bij Almere?
 

leo1949

Well-known member
Vincent Janssen scoort regelmatig.
in de voorbereiding op het komende seizoen heeft hij voor AZ er al 10 in liggen.
 
Bovenaan