F1, IndyCar, Nascar Topic

gevegt

Well-known member
Maar dat beantwoordt de vraag niet.
Je geeft aan dat VSC niet voor een deel van debaan kan gelden omdat dan bij eindigen VSC er geen gelijk speelveld meer is. Dat is er ook met dubbel geel, dus waarom kan dat dan niet gedaan worden? Desnoods maak je het deel waar je dubbel geel zwaait iets langer.

Nu stond Sainz in de laatste bocht (langzame bocht) stil en had je eigenlijk alleen vanaf de bocht in het stadion (ook heel traag) tot zeg maar begin rechte stuk dubbel geel kunnen zwaaien en de rest gewoon door kunnen laten gaan. En dan kan je als FIA zijnde toch aan dat stuk een verplichte tijd opleggen (je mag niet sneller dan ...).
Nu was 90% van het rondje veilig, de baan werd niet geblokkeerd (want dan snap ik SC of rood) en moeten coureurs de hele ronde gas inhouden... Terwijl wat er in bocht 1 t/m 15 ofzo gebeurt 0 invloed heeft op (en gevaar brengt voor) de positie van de marshalls in de laatste bocht.

Overigens dan wel opvallend dat in ronde 3 ofzo Lawson bijna 2marshalls raakt omdat die gewoon even de baan oplopen... Er hing daar niet eens geel
Ze doen het voor de veiligheid en maken zo min mogelijk uitzonderingen om gezeik met de teams te voorkomen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Goed nieuws bij NASCAR, Danny Hamlin, full time eikel en al 20 jaar wachtend op een kampioenschap, lag gisteren op koers voor zijn eerste titel en met nog 3 rondjes te gaan was er niks aan de hand. Toen kreeg zijn teamgenoot en tivaal een lekke band, kwam er een herstart en Hamlin werd 2e, achter kampioen Kyle Larson 😁

 

JMD

Well-known member
Ze doen het voor de veiligheid en maken zo min mogelijk uitzonderingen om gezeik met de teams te voorkomen.
Dan kan je dus eigenlijk altijd beter minimaal de virtual safetycar doen. Krijgen we net Indyracen... Blijft het wel lekker spannend door.
 
Bovenaan