Cambuur nieuws topic

Bernardo

Well-known member
1714201174086.jpg
 

Abubakari

Well-known member
Ja, het Cambuur stadion. Waar ik tijdens een nacompetitie (?) wedstrijd tegen Twente op een overvolle staantribune in de warmte flauwviel, in dezelfde periode kon Cambuur voor het eerst promoveren, miste een penalty en verloor met 0-2 van DS’79. Tis niks en ut sil nooit wat wurde.

Mijn eerste ooit was een 0-0 tegen Telstar, de laatste een halve finale tegen NEC. Ik zag wereldkampioen Ajax er onderuit gaan, drie jaar later won Cambuur zelfs met 4-1 van Ajax. Ik zag Cambuur er 1-1 spelen tegen het Barcelona van Cruijff, een paar Friese derby’s, ontelbaar veel potjes in de eerste divisie en ook een mooi aantal in de eredivisie.

En misschien wel de meest memorabele eredivisiewedstrijd die ik ooit gezien heb.
December 1999, Utrecht staat met 0-3 voor. De 1-3 in de 71’ minuut is een eretreffer. Het is stervenskoud en als de slotfase aanbreekt is minimaal een kwart van de bezoekers al naar huis. Wurd toch niks meer.
85’ 2-3
90’ 3-3
93’ 4-3
We zullen het nooit, nooit vergeten.
IMG_4835.jpeg
 

Bernardo

Well-known member
Ik weet niet zeker of het mijn eerste wedstrijd was, maar wel de eerste waarvan ik kan herinneren dat ik erbij was, was toen 9 jaar.

Cambuur - Den Bosch, nacompetitie 97/98, bij winst was Cambuur volgens mij gepromoveerd, na een uur spelen stond het 0-2, vlak voor tijd werd het nog 2-2 door penalty Harry van der Laan en was promotie nog niet definitief. Paar dagen later was promotie alsnog definitief bij uitwedstrijd in Zwolle.

Sinds 98/99 seizoenkaart, ga sindsdien altijd samen met mijn vader, eerst 3 jaar op West gezeten, toen 2 jaar op Zuid en sindsdien op Oost. Ook vrienden van mij zijn de laatste jaren bij ons op Oost gekomen en zitten we met een mooi groepje al jaren bijelkaar.

De mooiste wedstrijden die mij zo te binnen schieten zijn toch wel Cambuur - Utrecht 4-3 (99/00), Cambuur - AZ 1-0 (beker 2008), Cambuur - Heerenveen 3-1 (13/14), Cambuur - Vitesse 4-3 (13/14) en de halve finale KNVB van afgelopen februari tegen NEC 1-2.

Ook de play offs van 2008/2009 waren geweldig, speelden we tussen 22 mei en 3 juni, 4x een thuiswedstrijd in een uitverkocht/kolkende stadion. Dat was toch wel het moment van de wederopstanding van Cambuur, dat de club weer begon te leven in de stad.

Vandaag komt er dus een einde aan betaald voetbal aan het Cambuurplein, na voor mij 26 jaar seizoenkaarthouder voelt het toch als thuis. Vanuit Camminghaburen ben ik in 5 minuten fietsen bij het stadion, voor de wedstrijd altijd even naar Cafe Cambuur het stadion zien vanuit de kroeg, vanuit daar de loop naar het stadion.

Ik ga het missen, al krijgen we er waarschijnlijk iets fantastisch voor terug.
 

Joost

Well-known member
De plek waar ik het Nederlandse betaald voetbal volmaakte. De plek van die krankzinnige nacompetitiewedstrijd die we na penalty's winnen. En waar mijn grootste voetbalvriend al 35 jaar een seizoenkaart heeft.

Veel plezier Bernardo!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben er 1x geweest, dat moet ergens rond 2000 zijn geweest. Geen idee tegen wie, maar weet nog wel dat Cambuur veel beter was en dus viel te onterechte 1-1 vlak voor tijd. Typisch ;)
 

Abubakari

Well-known member
Cambuur - Den Bosch, nacompetitie 97/98, bij winst was Cambuur volgens mij gepromoveerd, na een uur spelen stond het 0-2, vlak voor tijd werd het nog 2-2 door penalty Harry van der Laan
Die kan ik mij ook nog wel herinneren, twee van richting veranderde (un)luckys, 0-2 achter. Was de nc waarin Groningen in het Cambuur stadion degradeerde, hadden we een nc passe partout gekocht. Die tegen PEC had Cambuur toen thuis met 5-2 gewonnen.
Die 4-3 tegen Vitesse was ik ook, had ik geen scc maar een losse kaart. Ik vond die wedstrijd dit seizoen in de kwartfinale tegen Vitesse ook wel één van de meest memorabele.
 

Bernardo

Well-known member
Die kan ik mij ook nog wel herinneren, twee van richting veranderde (un)luckys, 0-2 achter. Was de nc waarin Groningen in het Cambuur stadion degradeerde, hadden we een nc passe partout gekocht. Die tegen PEC had Cambuur toen thuis met 5-2 gewonnen.
Die 4-3 tegen Vitesse was ik ook, had ik geen scc maar een losse kaart. Ik vond die wedstrijd dit seizoen in de kwartfinale tegen Vitesse ook wel één van de meest memorabele.
Wat vond je memorabel aan die wedstrijd tegen Vitesse?
 
Bovenaan