Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zaterdag en/of zondag discussie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

of om 15.00 uur.

Want tijden veranderen natuurlijk wel.

Comment

Schreeuw niet zo, man.
      14.30 en 15.00 uur als aanvangstijd is in het zaterdagvoetbal heel gewoon. Je ziet haast niet anders.
      En dat moet je ook gewoon zo houden in het zaterdagvoetbal.
      Want anders krijg je dat k.. weekendvoetbal.

In zondagcompetities zie je nogal eens, dat er op zaterdagavond wordt gevoetbald.
      Prima toch...

Comment

NO is als de fundamentalistisch gelovige die probeert athe´sten te overtuigen van het bestaan van God. Hij denkt dat door elke keer hetzelfde riedeltje te herhalen over water dat in wijn verandert en 5 broden en 2 vissen die genoeg waren voor een menigte om te eten dat uiteindelijk men toch wel gaat geloven. Als fundamentalist kijkt hij neer op ongelovigen, voelt zichzelf verheven ('want zij geloven niet'), terwijl de athe´sten de fundamentalist keer op keer uitlachen omdat hij het eeuwenoude riedeltje blijft herhalen zonder een beetje flexibiliteit, terwijl de athe´sten zich flexibel door het leven bewegen, immers zonder loden last van het moeten geloven.

Comment

Op andere vlakken past dit voor meerdere leden.

Wat is er mis mee om ergens in te geloven en daar uiting aan te geven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noord-ooster Bekijk Berichten
            Voorwaarden bv. dat je er minimaal een x aantal jaren aan vast zit en voor een overstap zo-za dat 14.30 of 15.00 uur de standaardtijd is op zaterdag waarvan je alleen maar mag afwijken bij wederzijds goedvinden.
            Dat zou wel raar zijn, want de huidige regels zijn niet zo streng.

Ik vind het overigens wel raar dat ze afgelopen zomer niet al de vinger hebben opgestoken voor een overstap, want dit komt niet bepaald uit de lucht vallen. Volgens mij had ik het hier al een paar keer voorspeld.

Comment

Ik kan het fout hebben, heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik heb het idee, dat algemene ,niet-RK zondagverenigingen wat eerder de overstap maken, dan RK-zondagverenigingen. Quick '20 lijkt me een RK vereniging.
              Dat heb je fout. De plaatselijke en regionale trends zijn de belangrijkste reden. In Oldenzaal is de "zaterdagtrek" al een aantal jaren veel sterker dan in de omliggende regio.

Een juist ÚÚn van de eerste overstappers in Twente, PH, is ook een van oudsher katholieke club.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gevegt Bekijk Berichten
                Op andere vlakken past dit voor meerdere leden.

Wat is er mis mee om ergens in te geloven en daar uiting aan te geven?
                Verstandige reactie . Een verademing t.o.v. het domme geneuzel van andere figuren die moeite hebben met een afwijkende mening.

Comment

Verstandige reactie . Een verademing t.o.v. het domme geneuzel van andere figuren die moeite hebben met een afwijkende mening.
                  Als je dit weet zou een beetje empathisch gevoel jegens anders denkenden ook niet misstaan.

Comment

Aldus degene die zelf elke week hetzelfde riedeltje weer start ('wanneer zou er nieuws komen', 'ik hoop wel dat zaterdag niet opnieuw de klos is') en het dan gek vindt als anderen precies nog steeds dezelfde mening hebben als de week ervoor en dan vervolgens begint te klagen dat anderen dom kletsen en moeite hebben met een andere mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JMD Bekijk Berichten
                      Aldus degene die zelf elke week hetzelfde riedeltje weer start ('wanneer zou er nieuws komen', 'ik hoop wel dat zaterdag niet opnieuw de klos is') en het dan gek vindt als anderen precies nog steeds dezelfde mening hebben als de week ervoor en dan vervolgens begint te klagen dat anderen dom kletsen en moeite hebben met een andere mening.
                      Wat doe jij anders?

Comment

Wat doe jij anders?
                        Ik reageer idd elke keer weer ja. Dat klopt. Maar lees nog even de eerste woorden van mijn post die jij citeert.... En lees dan even wat pagina's terug en kijk naar de tijdsaanduidingen. Het gaat hier met ups en downs qua posts, maar zo ongeveer elke keer begint het weer met NO die steeds hetzelfde post. (en dan verbaasd reageert dat o.a. ik idd daar elke keer op blijf reageren)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
                          Dat heb je fout. De plaatselijke en regionale trends zijn de belangrijkste reden. In Oldenzaal is de "zaterdagtrek" al een aantal jaren veel sterker dan in de omliggende regio.

Een juist ÚÚn van de eerste overstappers in Twente, PH, is ook een van oudsher katholieke club.
                          Dat plaatselijke of regionale trends een belangrijke reden zijn kan ik in zijn algemeenheid in Noord niet onderschrijven.
                          Er zijn ook verenigingen overgestapt in regio's waar het zondagvoetbal sterk vertegenwoordigd is en waar niet veel andere clubs zijn overgestapt.
                          Natuurlijk zijn er ook RK verenigingen overgestapt naar zaterdag , in Noord bv Bakhuizen.
                          Toch had ik de indruk, dat niet RK verenigingen iha wat minder snel overstappen.
                          Maar verder vind ik het ook niet erg belangrijk.

Comment

Maar verder vind ik het ook niet erg belangrijk.
                            Echt niet? De vele 'pik omhoog'-berichtjes als er een overstapper is doen anders vermoeden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de waan Bekijk Berichten
                              Ik had verwacht dat Noordooster het grote nieuw van Quick'20 hier al wel had gepost.
                              In the spirit van noord-ooster:

JE LIEGT.
                              Als niemand luistert naar niemand vallen er doden in plaats van woorden - Jana Beranovß

Comment

Als je dit weet zou een beetje empathisch gevoel jegens anders denkenden ook niet misstaan.
                                Onder empathisch versta ik, je kunnen inleven in de mening van anders denkenden .
                                Ik heb meerdere keren aangegeven, dat ik snap hoe anderen vanuit hun achtergrond denken over zaken als bijvoorbeeld weekendvoetbal.
                                Neemt niet weg, dat ik gewoon blijf zeggen wat ik ergens van vind.

Comment

Working...
                                X