Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indelingen 2016-2017

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Da's waar. De grens is dus een beetje getrokken rond Utrecht / de Veluwe. Ajax veel naar Rotterdam en omstreken, dat kan nog wel eens voor nare incidentjes zorgen. Hopelijk valt dat mee.

Comment

Het is zo meer een verdeling noord-oost / midden west dan noord / zuid, maar het lijkt me wel de best mogelijke verdeling, hoewel je over een enkele verschuiving nog zou kunnen twisten.
      Afgaande op het afgelopen seizoen zou je in B DOVO, ACV en Staphorst tot de favorieten moeten rekenen, maar ik denk dat de 8 beste teams in deze klasse elkaar niet veel zullen ontlopen.
      Voor de onderste plaatsen komen vermoedelijk NSC, Oranje Nassau en Dronten in aanmerking.

Comment

Ik heb de zondagteams aardig op een rijtje volgens mij;

1e Klasse: 84 teams
        2e Klasse: 167 teams
        3e Klasse: 337 teams
        4e Klasse: 529 teams

In Noord is de open plek van Joure in de 2e klasse niet van onder opgevuld; daardoor 1 club te weinig daar.
        In de 3e Klasse staat 1 club teveel, er zal vast ergens nog gefuseerd zijn zonder dat ik het wist.

Verwachtingen;
        1e Klasse
        1F: Achilles, Bergum, Emmen, Erica, FVC, GRC, hoogeveen, Frisia, LSC 1890, Nieuw Buinen, SVBO, VKW, WOlvega, WVV
        1E: Alcides, BVC12, de Zweef, Germania, Heino, LONGA 30, NEC, Orion, Rigtersbleek, ROHDA, Bemmel, Stevo, Tubantia, TVC'28
        1A: AFC34, Assendelft, DEM, EDO, Elinkwijk, Fortuna Wormerveer, legmeervogles, Nieuw Utrecht, Purmersteijn, SO Soest, Velsen, VSV, Zeeburgia, Hillegom
        1B: Alphense Boys, CVV Zwerver, DRL, Boshuizen, Hillegom, Laakkwartier, Leonidas, Nieuwerkerk, Olympia, OVV, Poortugaal, TAC90, VELO, VOC
        1C: AWC, Baronie, Beerse Boys, Brabantia, GOES, HVCH, Marvilde, MOC 1917, Moerse Boys, Nemelar, Quick 1888, RKTVV, 't Zand, TOP
        1D: Bekkerveld, Meerssen, Someren, Geldrop, De Valk, Minor, Susteren, Venray, Schaeserg, SSS18, Wittenhorst, Deurne, Volharding, ZSV

2e Klasse:
        Noord;
        Normaal een oost-west scheiding maar wellicht kunnen ze er een noord-zuid indeling van maken dit jaar.
        K: St. Annaparochie, GAVC, MKV 29, DTD, Lemmer, Stadspark, Velocitas, Hoogezand, Forward, Amicitia VMC, Groninger Boys, GVAV-Rap., Helpman, ZNC
        L: Ruinerwold, Olyphia, Raptim, Valthermond, TEVV, Germanicus, Emmeloord, Beilen, Rolder Boys, Assen, Noordster, Roden, Peize

Zullen Peize en Roden niet blij mee zijn maar voorkomt dat je met 10 Groningse club (waarvan 7 uit de stad), Peize, Roden, Rolder Boys en Assen een klasse krijgt met heel korte afstanden terwijl de rest van de club heel veel kilometers maakt.

Oost;
        I; clubs uit Twente, Deventer en Apeldoorn.
        J: De overige zuidelijke clubs

West1
        Het Noord-Hollandse kanaal vormt waarschijnlijk de scheiding al zal er dan 1 club nog richting noorden moeten van DCG, AGB en ZSGO/WMS die nota bene een sportpark delen.

In West 2 hoeft nooit iemand ver te reizen.

Zuid 1
        Dubbeldam en Unitas mogen weer naar Brabant. Er blijkt ook weer hoe weinig voetbal er op niveau is in Zeeland. Vlissingen, GOES en Zeelandia Middelburg op respectievelijk Hoofd, eerste en tweede klasse niveau. Philipinne, Terneuzen en HVV'24 allen van Zeeuws-Vlaanderen op 3e klasse niveau. Op zaterdag alleen Hoek, Kloetinge en MZC'11 in 1e klasse of hoger.
        De scheiding in 2 EF is niet zo'n lastige kwestie

Zuid 2.
        Enige twistpunt is de scheiding Zuid1/2 rond Eindhoven maar dat lijkt dit jaar ook niet echt lastig. De Helmondse, Veldhovense en nog zuidelijkere clubs zullen wel in 2H gaan.
        2G is Zuid-Limburg+SHH

Comment

Mooi werk!

Comment

Ik denk toch eerder dat Hoogezand en ZNC naar L gaan en dat dan Roden en Peize in K komen.
            Als het allemaal doorgaat op deze manier zal Mug niet blij zijn.
            Alcides lijkt dan toch naar Oost te gaan. En dat lijkt geografisch gezien het meest logisch.
            Wat dat betreft vielen de laatste beslissingen ongunstig uit voor Alcides. ( veel noordelijke hoofdklassers zijn gedegradeerd.

Comment

Je zou er eventueel ook nog voor kunnen kiezen om Hoogeveen naar 1E over te plaatsen.
              Wat betreft de 2e klassen. In het verleden koos de KNVB er ook wel voor om niet alle stad-Groninger clubs bij elkaar in 1 poule te zetten.
              Of dat een wens van de clubs was weet ik niet.
              Maar als daarvoor gekozen wordt komt alles er natuurlijk heel anders uit te zien.

Comment

De 1 F noord, wat noord ooster zo'n mooie klasse voor Alcides vond, staat wel degelijk op de tocht, met een beetje pech gaat Alcides naar oost, waar ging de discussie ook alweer over, de afstanden. Het was voor Alcides niet zo erg om een klasse lager te spelen i.v.m. afstanden. Maar voor Alcides zijn de afstanden in de 1ste klasse oost nog verder dan in de hoofdklasse. Ik hou altijd rekening met een indeling in oost, vandaar dat ik het niet eens was met jou over de afstanden en de derby's in de 1ste klasse noord. Ik heb niets tegen reizen, maar ik heb wat foute inschattingen gelezen.

Comment

Ik vind persoonlijk 1F zondag een mooie klasse. Ik weet niet hoe jij die klasse vindt.
                  Maar ik kan me voorstellen dat je 1E Oost stukken minder mooi en aansprekend vindt.
                  De afstanden worden dan ook groter, maar of ze net zo groot worden als die van MSC in de hoofdklasse het komend seizoen waag ik te betwijfelen. ( zie de mogelijke indeling van de 2 zondaghoofdklassen in het komend seizoen. )
                  Er zijn nu 15 noordelijke eerste klassers, oa omdat er meer noordelijke ploegen uit de hoofdklasse degradeerden dan dat erin komen.
                  En daar dreigt Alcides nu de dupe van te worden.

Comment

Als Alcides in de hoofdklasse was gebleven hadden ze o.a. naar Delft, Leidschendam en Hendrik Ido Ambacht gemoeten. Dat is toch echt wel een stukje verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SanMark. Bekijk Berichten
                      Dit is het topic over de nacompetitie top amateurs. Dat word op deze manier wel een heel wijd begrip...
                      De samenstelling van de eerste klassen en de indeling van Alcides zijn grotendeels een gevolg van de uitslagen van die nacompetitie.

Comment

Misschien kan een mod de boel in 2 splitsen er en "Indelingen 2016-2017" van maken of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SanMark. Bekijk Berichten
                          Hoofdklasse is tegenwoordig al het 5de niveau. Daarnaast zie ik hier teksten over de 1ste en 2de klasse e.d.

Dat schiet niet op.

Maak dan een nieuw topic met nieuwe indeling seizoen 2016/17
                          Ik vond een nieuw topic nogal overdreven voor een paar posts, zeker omdat het een vervolg is op de nacompetitie.
                          Lager dan 2e klasse was ik ook niet van plan om te gaan bekijken. 2e Klasse is nog het niveau waarop de indelingen erg regio overschrijdend zijn, vanaf de 3e klasse is dat al stukken minder.

Mocht je nog verzoeknummertjes hebben dan wil ik daar wel naar kijken.

Comment

Ik vind het in elk geval interessant om te zien, Joost. Bedankt!

Dubbeldam en Unitas weer naar Brabant, zat er wel in. Voor RCD zal in de derde klasse denk ik hetzelfde gelden.

Comment

IFC toch in de zuidelijke hoofdklasse.

Volgens de calculator is dat een totaal van 1800km meer en 18 uur meer reistijd (enkele reis) dan in mijn voorspelling.
                              Last edited by Joost; d-m-y, H:i.

Comment

Dat lijkt me ook niet mee. Quick, RKAVV, DHC en IFC naar B; RKHVV, Bataven, Woezik en Alverna naar A.

Vooral SJC, Woezik en Alverna en Woezik zullen niet echt blij zijn denk ik.

Comment

Working...
                                X